شناسهٔ خبر: 44332146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزینه ۲۶ میلیارد ریالی زکات برای معیشت و سلامت روستاییان خراسان شمالی

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی از هزینه ۲۶ میلیارد ریالی برای معیشت و سلامت روستاییان استان خبر داد و گفت: مردم سخاوتمند این استان طی ۸ ماهه امسال ۱۸ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده امسال در حوزه زکات اظهار کرد: در سال جاری دبیرخانه شورای زکات استان هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان زکات را برنامه‌ریزی کرد که هم‌اکنون در ۸ ماهه امسال شاهد تحقق برنامه‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه از مجموع زکات پرداخت‌شده طی امسال ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن زکات واجب و مستحبی است، افزود: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این رقم نیز زکات فطره است.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی یادآور شد: طی سال گذشته مردم استان خراسان شمالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

الهی راد ادامه داد: از مجموع زکات پرداختی امسال بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن خاصه در بخش مسکن، درمان و معیشت نیازمندان و باقی‌مانده نیز در سایر بخش‌های نیازمندی محرومان استان ازجمله اشتغال، فرهنگی، جهیزیه، تحصیل و همچنین ساخت پروژه‌های عامل المنفعه هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: زکات با اولویت محرومان هزینه می‌شود تا بتوانیم از این ظرفیت برای ارتقای زندگی نیازمندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما