شناسهٔ خبر: 44331860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انفجار بندر بیروت| حزب‌الله از اتهام‌زنندگان به این جنبش شکایت کرد

یک نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان گفت، از کسانی که این جنبش را به دست داشتن در انفجار بندر بیروت متهم کردند، شکایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب‌الله از «فارس سعید» نماینده پیشین پارلمان لبنان و نیز حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به سمیر جعجع) به دلیل اتهام‌زنی به حزب‌الله مبنی بر دست داشتن در انفجار بندر بیروت شکایت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب‌الله) در برابر کاخ «العدل» در بیروت گفت، شکایتی دیگری هم «بهاء الحریری» (برادر سعد) در دست تهیه است و به زودی شکایت‌های درگیری نیز علیه فتنه‌انگیزان ثبت خواهد شد.

الموسوی در ادامه ضمن تسلیت دوباره به خانواده‌های جان باختگان انفجار بندر بیروت، تصریح کرد، تعدادی از شخصیت‌ها و رسانه‌ها از این موضوع برای اتهام‌زنی منظم به حزب‌الله استفاده کردند.

وی تأکید کرد، اتهام‌زنی نابجا، ظلم است زیرا باعث فریب افکار عمومی، ناشناس ماندن عامل واقعی و فتنه‌انگیزی می‌شود و این خود نوعی شراکت با مجرم است.

الموسوی گفت، در حالی که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود هرگونه رابطه این جنبش با انفجار بندر بیروت را تکذیب کرد، این اتهام‌زنی‌ها همچنان ادامه پیدا کرد بنابراین پیگیری قضایی حق حزب‌الله است.

وی ادامه داد، حزب‌الله یک حزب سیاسی و مقاومتی است که از کشور و مردم آن دفاع کرده و موفق به تثبیت موازنه بازدارندگی در مقابله با دشمن صهیونیستی شده اما به آن اتهام می‌‎‌زنند. پیش‌تر نیز شکایت‌هایی وجود داشته اما این اولین بار است که حزب‌الله شکایت‌های قضایی قانونی ارائه می‌کند و مجموعه‌ای از وکلا را مأمور به این کار کرده است.

در انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم آگوست حدود ۱۹۰ نفر کشته شدند و تعداد مجروحان به بیش از ۶۵۰۰ نفر رسید.

انتهای پیام/م

نظر شما