شناسهٔ خبر: 44330973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

برگزاری مراسم تحلیف بایدن به صورت مجازی

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با اعلام اینکه نمی‌داند مراسم تحلیف او چگونه برگزار خواهد شد، گفت که احتمالا بخشی از این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 جو بایدن ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جمعه اعلام کرد قصد دارد مراسم تحلیف را بیشتر به صورت آنلاین و بدون حضور هزاران نفر در واشنگتن مطابق معمول برگزار کند تا به این ترتیب از امنیت همه در برابر ویروس کرونا اطمینان یابد.

در حالی که آمار همه‌گیری در آمریکا هر روز رکود جدیدی بر جای می‌گذارد، او اعلام کرد: ما آنچه را که دانشمندان می‌گویند و توصیه‌های کارشناسان را در مورد چگونگی تضمین امنیت مردم دنبال می‌کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا افزود: بنابراین احتمال اندکی وجود دارد که ما مراسم را با حضور یک میلیون نفر در مال، پارک بزرگ مرکز واشنگتن، پایتخت فدرال آمریکا برگزار کنیم. من تصورم می‌کنم مراسمی باشد، اما نمی‌دانم همه این‌ها چگونه سازمان‌دهی خواهد شد.

رؤسای‌جمهور آمریکا به طور معمول در مراسمی در فضای باز در برابر مقر کنگره و با حضور رئیس جمهور پیشین خود سوگند یاد می‌کنند.

یک ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ هنوز شکست خود را نپذیرفته است و برای شرکت در مراسم تحلیف اعلام آمادگی نکرده است.

جو بایدن قرار است به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ سوگند یاد کند. بایدن پیش بینی کرد که مراسم تحلیف وی بیشتر شبیه مراسم کنوانسیون دموکرات‌ها باشد که وی در ماه اوت رسما به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب آن را برگزار کرد. این مراسم که هر سال با حضور هزاران نفر از حامیان حزب برگزار می‌شد امسال به دلیل همه‌گیری اساسا به صورت آنلاین برگزار شد.

جو بایدن در یکی از معدود سوال و جواب‌ها با خبرنگار ان در پاسخ به خبرنگاری که گفت مردم از خود می‌پرسند مراسم تحلیف شما چگونه خواهد بود با خنده گفت: من هم همین سوال را از خودم می‌پرسم.

بایدن گفت: تنها در مورد یک مسئله اطمینان وجود دارد و آن این است که من در سخنرانی روز تحلیف از مردم خواهم خواست که به مدت ۱۰۰ روز برای مبارزه با شیوع ویروس ماسک بزنند.

 

نظر شما