شناسهٔ خبر: 44330533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میزان ضرر مالی ژاپنی‌ها از تعویق بازیهای المپیک مشخص شد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ طی گزارشی اعلام کرد که ضرر ناشی از تعویق بازی‌ها به سال ۲۰۲۱ برای ژاپن مبلغی بالغ بر ۲/۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه‌های خارجی و داخلی ژاپن هفته گذشته مبالغ متفاوتی از ضرر و زیان ناشی از تعویق توکیو ۲۰۲۰ ارائه کردند که با تفاوت یک میلیارد دلاری توسط کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ با مبلغی در حدود سه میلیارد دلار ارزیابی و اعلام شده است.

این مبلغ طی نشست سه جانبه دولت، فرمانداری توکیو و کمیته برگزاری بازی‌ها رسماً اعلام شده که طی آن سهم توکیو ۲۰۲۰ مبلغی معادل ۱/۱ میلیارد دلار و سهم فرمانداری توکیو یک میلیارد دلار برآورد شده است. ۷۰۰ میلیون دلار باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرده است که توکیو ۲۰۲۰ با همکاری IOC و سایر سازمان‌های مربوطه به کار خود ادامه می‌دهد تا هزینه‌های اضافی بازی‌ها را به جز هزینه‌های مربوط به مقابله با کووید ۱۹ کاهش دهد و بر این اساس توکیو ۲۰۲۰، فرمانداری توکیو و دولت ژاپن هر یک بر اساس توافق نامه، مسئولیت برخی از هزینه‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹ را بر عهده خواهند گرفت.

نظر شما