شناسهٔ خبر: 44330073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امیر سیاری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟

به دنبال حضور چشمگیر نظامی ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و اعلام آمادگی سردار دهقان و همچنین ابراز تمایل و گمانه زنی های اطرافیان افرادی مانند سردار محمد، شمخانی، رضایی و... برای شرکت در این ماراتن #نظامیان برخی اخبار رسیده حاکی از این است که امیر حبیب الله سیاری هم قصد نامزدی در این انتخابات را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال حضور چشمگیر نظامی ها در انتخابات ریاست جمهوری  ۱۴۰۰ و اعلام آمادگی سردار دهقان و همچنین ابراز تمایل سردار محمد برای شرکت در این ماراتن برخی اخبار رسیده حاکی از این است که امیر حبیب الله سیاری هم قصد نامزدی در این انتخابات را دارد.

حبیب‌الله سیاری دریادار و تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده این نیرو از ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۶ بوده است. او هم‌اکنون رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است. پیش از این امیر سیاری از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ معاون امور اجرایی و پشتیبانی رزمی ستاد مشترک ارتش بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ بعنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش فعالیت می‌کرد.

سیاری در سال ۱۳۵۳ به استخدام ارتش ایران درآمد و پس از طی دوره مقدماتی در رشته تکاوری، فعالیت در نیروی دریایی ارتش را آغاز کرد. او دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذرانده ‌است. وی در طول جنگ ایران و عراق از تکاوران نیروی دریایی ارتش بود و ۷۵ ماه حضور فعال در جنگ در سوابقش ثبت شده‌است، امیر سیاری همچنین جانباز ۷۵٪ می‌باشد.

همچنین گفتنی است خردادماه گذشته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا، با اشاره به مواردی از نادیده گرفته شدن ارتش در دستگاه تبلیغاتی کشور انتقادات بی‌سابقه‌ای را مطرح کرد. بی‌سابقه البته نه از جهت شدت و حدت، بلکه از جهت آن که امرای ارتش تاکنون ترجیح داده بودند که انتقادات خود در این زمینه را علنی نکنند. مشخص بود که این سخنان واکنش برانگیز خواهد شد و کمی پس از انتشار این گفت‌وگو، ایرنا ویدئوی این مصاحبه را از خروجی خود حذف کرد.

دریادار حبیب‌الله سیاری در این مصاحبه در پاسخ به برخی انتقادات از ارتش مبنی بر نداشتن کارنامه علنی می‌گوید: «به ما می‌گویند در فلان عملیات عکس‌ و تصویرتان کجاست؟ برای ما هنوز کسی حق ندارد در با دوربین در پست فرماندهی ارتش برود. ما چکار کنیم؟ این قانون آموزش ارتش است. این کار حتما منافعی دارد. شما نگاه کنید در بقیه ارگان‌های مردمی، برادران سپاه و برادران بسیج هر کجا که می‌رفتند یک گروه فیلمبرداری با آنها بود.»


او ادامه می‌دهد: «خدا رحمت کند شهید آوینی را. مگر انسان کمی بود؟ با آن صدای خوب. با آن هوش خوب. با آن ذکاوت خوب. ببینید و بشنوید که چقدر زیبا می‌گوید. اینکه از این تجربیات برای آیندگان استفاده شود خیلی خوب است. اما ما هنوز که هنوز است، اعتقاد نداریم که هر حرکتی که ارتش انجام می‌دهد باید رسانه‌ای‌اش کند. این کارها خیلی دلچسب من نیست. مگر ارتش‌های دنیا هر حرکتی انجام می‌دهند رسانه‌ای می‌شود؟ نمی‌شود.» سیاری معتقد است:«نیازی نیست. چون ارتش باید کارش انجام دهد. دلیل نمی‌بینیم که ما هر کار می‌کنیم تبلیغش کنیم. مگر ما شرکت تولید یخچال هستیم یا شرکت ساخت و ساز هستیم؟ بابا این تامین امین کشور است. ما هم روابط عمومی داریم، سازمان عقیدتی داریم که چارچوب و شرح وظایف خودشان را دارند و دارند کارشان را انجام می‌دهند و خوب هم انجام می‌دهند اما اگر این‌جوری باشد باید ما هم داشته باشیم. از این به بعد باید این کار را خیلی توسعه بدهیم و خیلی رسانه‌ای شویم و هر حرکتی انجام بدهیم به غیر از مستندسازی.»

حال به نظر می رسد اگر ماجرای نامزد امیر سیاری صحت داشته باشد این انتقادات در مقابل نیروی اول نظامی کشور وارد فاز تازه ای شود.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما