شناسهٔ خبر: 44330048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار :

گچساران و کهگیلویه به شهرستان های نارنجی پیوستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و گچساران از وضعیت قرمز در هفته های پیش، هم اینک به شهرهای با وضعیت نارنجی پیوسته اند و روند مبتلایان و فوتی ها کاهشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از اجرای طرح محدودیت های هوشمند در استان ها، از مجموع ۹ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد یک شهرستان هنوز قرمز ( بویراحمد)، کهگیلویه و گچساران از قرمز به نارنجی تغییر یافته است.

وی به همکاری و مشارکت مطلوب مردم در رعایت محدودیت های کرونایی در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و افزود: با همت مردم وضعیت دو شهرستان قرمز در استان به نارنجی تغییر یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مراسمات عروسی تا حدود زیادی در این شهرستان ها کنترل شده ‌و صنوف در این ۱۴ روز محدودیت ها همکاری بسیار خوبی با مسئولان داشته اند.

کلانتری تاکید کرد: باید تلاش شود تا شهرستان بویراحمد هم از وضعیت قرمز بیرون آید و میزان اشغال تخت در این شهرستان همچون بقیه مناطق کاهش یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمارستان معین بیماران کرونایی استان، بیمارستان شهید جلیل یاسوج است و از شهرستان های اطراف نیز بیماران به این بیمارستان برای درمان مراجعه می کنند.

وی ابراز داشت: هنوز برخی ها از روی دیوار های ارامستان ها در مرکز استان (یاسوج) به حیاط آن وارد می شوند و با وجود هشدار ها و جریمه و منع تردد خودرو ها هنوز مراسم های شلوغ برگزار می کنند.

کلانتری عنوان کرد: در خصوص تعطیلی ادارات در شهرستان قرمز بویراحمد تابع ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و تعطیلی ادارات طبق روال هفته قبل خواهد بود.  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آنچه حایز اهمیت است باید همه نسبت به وضعیت کنونی کشور آگاه باشند و در رعایت محدودیت ها و پروتکل ها بکوشند تا شاهد وقفه در زنجیره انتشار این ویروس باشیم.

کلانتری گفت: میزان رعایت پروتکل ها در استان به ۹۶ درصد رسیده اما هنوز عده ای اندک با نادیده گرفتن پروتکل ها ‌جان مردم را به خطر می اندازند.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما