شناسهٔ خبر: 44329606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزون‌بر پنج هزار تن ذرت علوفه‌ای سیلو شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون‌بر پنج هزار تن ذرت علوفه‌ای توسط بخش خصوصی در این شهرستان در تونل‌های سیلاژ سیلو شده است.

صاحب‌خبر -

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: دامداران این شهرستان بمنظور افزایش ارزش غذایی و افزایش طول مدت نگهداری پس از برداشت ذرت علوفه‌ای و خرد کردن اقدام به ذخیره سازی آن در سیلو می‌کنند.

او  بیان کرد: ذرت سیلو شده یکی از موارد خوراکی دامی است که به سبب خوش خوراکی ارزش غذایی نسبتا مناسب و ارزان بودن برای انواع دام بویژه در فصل زمستان استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: امسال کشاورزان این شهرستان بیش‌از یکهزار و ۱۰۰هکتار از اراضی خود را به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص داده‌اند که بطور متوسط از هر هکتار افزون‌بر ۴٠ تن محصول برداشت می‌کنند.

او  با بیان اینکه ٧٠ درصد ذرت علوفه‌ای ایرانشهر به مناطق دیگر کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان شمالی حمل می‌شود پیش‌بینی کرد تا پایان برداشت بیش‌از ۵٠ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

 ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما