شناسهٔ خبر: 44329229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: زمین بازارچه سوخته دیلم به مالکان غرفه‌ها واگذار می‌شود

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: واگذاری زمین بازارچه ساحلی این بندر به مالکان غرفه‌هایی که بر اثر آتش سوزی مهرماه امسال از بین رفت، در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد دشتی روز شنبه در  جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: ساخت بازار موقت و اختصاص زمین ویژه مالباختگان مستاجر از مصوبه‌های جلسات قبلی برگزار شده پی از حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم است که باید بجد پیگیری شود.

وی اظهارکرد:  شهرداری دیلم از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بر فرآیند نهایی واگذاری زمین ویژه بازارچه ساحلی اصلی به مالکان، ساخت بازارچه موقت و زمین ویژه مستاجران پیگیری جدی و مستمر انجام دهد.

دشتی گفت: شهرداری و نظام مهندسی دیلم در طراحی نهایی نقشه بازارچه ساحلی و نظارت بر عملیات اجرایی پیگیری جدی داشته باشند.

فرماندار دیلم با اشاره به پیگیری موضوع تقسیم تسهیلات صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۷۰ میلیون تومانی با سود ۶ درصد از طریق کمیته ارزیابی خسارات با محوریت؛ اداره صمت، اتاق اصناف، صندوق کارآفرینی شهرستان و نماینده مالکان و مستاجران پرداخت خواهد شد و لازم است که کسبه حادثه دیده اطراف بازارچه هم‌ در واگذاری این تسهیلات دیده شوند.
وی بیان کرد: افراد مالباخته و آسیب دیده بازارچه ساحلی در تشکیل پرونده تسهیلات اعطایی بانک سینا از زیر مجموعه بنیاد مستضعفان باتوجه به اعلام لیست نهایی در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.

دشتی گفت:  شهرداری دیلم برای واریز کمک بلاعوض پنج میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور تسریع در شروع عملیات اجرایی بازارچه موقت اقدام سریع کند تا بزودی شاهد افتتاح این مکان باشیم.

فرماندار دیلم بیان کرد: شهرداری این بندر ملزم است در انتخاب پیمانکار ذیصلاح و ارایه نقشه با نظارت حوزه معاون عمرانی فرمانداری و دفتر فنی در ساخت بازارچه اصلی و موقت هماهنگی‌های لازم بعمل آورد.

آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر ۱۰ مهرماه امسال به وقوع پیوست و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ظهر همان روز مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

نظر شما