شناسهٔ خبر: 44329219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری سارقان ۳.۵ میلیارد ریالی طلاجات در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری سارقانی که در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلاجات و وجه نقد را از منزل شهروندی خندابی سرقت کرده بودند،‌ در عملیات کارآگاهان پلیس این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مدتی پیش با اعلام گزارش سرقت ۲۰۰ گرم طلا، ۵ قطعه سکه تمام بهار آزادی و مبلغ ۳ میلیارد ریال وجه نقد از منزل خانمی میان‌سال در شهرستان خنداب، ‌بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی یادآور شد: در تحقیقات مقدماتی پلیس مشخص شد که خانمی به عنوان پرستار در خانه صاحب‌خانه کار می‌کرده و در روز قبل از وقوع سرقت، دو نفر از بستگان وی  نیز در منزل صاحب‌خانه به عنوان مهمان حضور داشته‌اند و همگی صبح و بدون اطلاع، منزل را ترک می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به تمرکز تحقیقات کارآگاهان پلیس بر روی این افراد گفت:‌ در این تحقیقات مشخص شد که این افراد پس از وقوع سرقت متواری و دیگر در محل سکونت قبلی خود نیز حضور نیافته‌اند.

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: در ادامه تکمیل تحقیقات تخصصی پلیس، مأموران انتظامی مخفیگاه متهمان این پرونده را در یکی از شهرستان‌های استان البرز شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه هر سه نفر را دستگیر و به شهرستان انتقال دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: متهمان دستگیر شده پس از مشاهده مدارک و شواهد قانونی در بازجویی‌های کارآگاهان، چنین بیان داشت که از مدت‌ها پیش با طرح نقش قبلی و به‌منظور سرقت از منزل شاکی، پرستاری این فرد را قبول کرده و در یک فرصت مناسب با دادن قرص‌های خواب‌آور به او، با همکاری دیگر همدستانش اقدام به سرقت از این منزل کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با تأکید بر رعایت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس در به‌کارگیری افراد در منزل و محل کار خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به دستگاه قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما