شناسهٔ خبر: 44328859 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

منچستری ها متنفر از VAR، آرسنالی ها راضی

طی یک نظرسنجی مشخص شد که طرفداران منچستریونایتد بیشتر از هواداران سایر تیم ها، از سیستم کمک داور ویدیویی متنفر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یک نظرسنجی میان هواداران تیم های لیگ برتر انگلیس برگزار شده است که طی آن مشخص شد طرفداران منچستریونایتد بیشتر از هواداران سایر تیم ها از وجود سیستم کمک داور ویدیویی در مسابقات فوتبال، ناراضی هستند.


بی بی سی که اقدام به برگزاری نظرسنجی درباره دیدگاه های طرفداران تیم های لیگ برتری در مورد سیستم جنجالی VAR کرده بود، نتایج آن را منتشر کرده که مشخص شد عمده هواداران فوتبال در انگلیس با این سیستم مخالف هستند.


البته جای تعجب نداشت که معلوم شد هواداران فوتبال از این سیستم طرفداری نمی کنند. 44درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی فکر می کنند وجود VAR در بازی ها، باعث بدتر شدن مسابقات فوتبال شده است. در حالی که 30 درصد معتقدند که از زمان معرفی سیستم کمک داور ویدیویی، کیفیت مسابقات فوتبال افزایش پیدا کرده است.


نکته جالب اینکه 59 درصد از طرفداران قدیمی فوتبال در انگلیس به ویژه افراد بالای 55 سال  مخالف حضور سیستم جدید VAR در بازی ها هستند. اما سیستم کمک داور ویدیویی بیشتر مورد پسند نسل های جوان بود. در این نظرسنجی، فقط 36 درصد از افراد 18-34 ساله فکر می کردند که VAR باعث بهتر شدن بازی ها می شود.

 


اما جدا از بحث آماری در خصوص رنج سنی موافقین و مخالفین سیستم کمک داور ویدیویی، دانستن اینکه هواداران کدام تیم ها در لیگ جزیره، طرفدار و یا مخالف سیستم VAR هستند، می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.


اما 42 درصد از هواداران آرسنال که در بازی های این فصلشان تنها یک بار شاهد دخالت VAR در تصمیمات داور بوده اند، موافق استفاده از کمک داور ویدیویی در مسابقات فوتبال هستند در حالی که هواداران منچستریونایتد با دیدن 32 تصمیم لغو شده توسط VAR در مسابقاتی که درگیر آن بودند، فقط 32 درصدشان موافق استفاده از این سیستم نوین بوده اند.


در این میان، 37 درصد از هواداران چلسی و 34 درصد از طرفداران لیورپول نیز فکر می کردند که سیستم استفاده از کمک داور ویدیویی در مسابقات فوتبال، به بهتر شدن روند بازی ها کمک می کند.


شاید یکی از صریح ترین و رک ترین اعتراضات بازیکنان فوتبال به تصمیمات کمک داور ویدیویی را چندی پیش بازیکنان لیورپول انجام دادند. جایی که آنها به تصمیم اعلام پنالتی دیرهنگام به سود برایتون به شدت معترض بودند.


حتی جیمز میلنر بازیکن لیورپول با انتقاد از وجود VAR در بازی های فوتبال اعلام کرد که استفاده از کمک داور ویدیویی، لذت فوتبال را از بین می برد. لذتی که بینندگان تلویزیونی به خوبی آن را احساس می کنند.


لیورپول همچنین در جریان یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات VAR در این فصل قرار داشت. جایی که گل ثانیه های آخر جوردن هندرسون در دربی مرسی ساید با تصمیمی بسیار سختگیرانه، آفساید اعلام شد. گل حساسی که می توان گفت کمک داور ویدیویی بخاطر چند میلی متر، آن را آفساید اعلام کرد.

نظر شما