شناسهٔ خبر: 44323240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقام بازدارنده از عاملان ترور موجب امیدآفرینی بین دانشمندان خواهد شد

امام جمعه فارسان گفت: در مقام دفاع هم که شده باید قاطعانه و با روشی که بازدارندگی داشته باشد انتقام بگیریم تا هم مردم و هم دانشمندان دیگر را خوشحال و به آینده امیدوار کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده، گفت: چرا نباید در مقابل تروریست اقدام بازدارنده‌ای داشت؟ برخی کشورهای اروپائی در موضع‌گیری‌های خود ایران را فقط توصیه به خویشتن‌داری کردند، چون اعتقاد آنان این است هر جنایتی که در مسیر تحکیم منافع غرب باشد ترور نیست.

امام جمعه فارسان ادامه داد: وقتی دشمن، دانشمند ما را به شهادت می‌رساند ما در مقام دفاع هم که شده باید قاطعانه و با روشی که بازدارندگی داشته باشد اقدام داشته باشیم تا هم مردم و هم دانشمندان دیگر را خوشحال و به آینده امیدوار کنیم.

ملک‌پور اضافه کرد: صدالبته باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که با قوی شدن می‌توان جلوی دشمن ایستاد و مشکلات کشور را حل کرد و از ارزش‌ها دفاع کرد، نه با مذاکره که بعضی‌ها به هر قیمتی شده می‌خواهند عزت سوزی کنند.

وی توضیح داد: آیا ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده نقض حقوق بشر نیست؟ اگر هست چرا محکوم نمی‌کنند و اعلام نمی‌کنند؟ نقض حقوق بشر از نظر غربی‌ها و استکبار وقتی است که منافع آنان به خطر افتاده باشد.

تهاجم فرهنگی مهم‌ترین روش مقابله دشمن با نظام اسلامی

امام جمعه فارسان با اشاره به به روز ۱۹ آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که این وظیفه را به عهده شورای عالی قرار دادند تا به‌عنوان سند بالادستی مسیر حرکتی فرهنگی کشور را به تصویر بکشد.

وی افزود: وظیفه شورای عالی فرهنگ، سیاست‌گذاری راهبردی، هدایت دستگاه‌‏ها، مراکز تأثیرگذار و بخش اجرایی فرهنگ است.

ملک‌پور با بیان ما نباید به موضوع فرهنگ بی‌تفاوت و بی‌برنامه باشیم و کار را رها کنیم، اضافه کرد: مدیریت فرهنگ یک کار بسیار لازم است و باید بر مبناى شعارها و مبانی انقلاب باشد.

انتهای پیام/68024/م

نظر شما