شناسهٔ خبر: 44323220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

پیام استاندار لرستان به مناسبت سیزدهم آذر ، روز جهانی افراد دارای معلولیت 

دکتر خادمی استاندار لرستان طی پیامی روز جهانی افراد دارای معلولیت را به این عزیزان تبریڪک گفت: 

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان؛متن پیام استاندار بدین شرح است :

افراد دارای آسیب معلولیت، نماد روشن و بارز اراده‏‌هایی هستند که با یاس و نا امیدی بیگانه ‌اند و نشان داده اند از تنگناها و تبعیض‏‌ها ترسی به دل راه نمی دهند و از پای نمی‏‌نشینند تا این واقعیت را به اثبات برسانند که ناتوانی و محدودیت در اندیشه آنان جای ندارد و نگاه آنها به آینده ای سبز ، روشن، پویا و با نشاط گره خورده است. 
نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای اقدامات عدالت‌گستر دولت تدبیر و امید، توسعه خدمات توانبخشی و مراقبتی مورد نیاز معلولان و توانمندسازی آنان در ابعاد مختلف را در دستور کار قرار داده است. اما تردیدی نیست که قادر سازی معلولان و ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان تنها در گرو اقدامات یک نهاد یا یک سازمان نخواهد بود بلکه بستر این توانمندسازی می بایست در سطوح مختلف جامعه و همیاری مجدانه سایر دستگاه‏‌های اجرایی، ارگان های انقلابی و نهادهای تصمیم‏ ساز و نظارتی فراهم آید. 
روز جهانی معلولین با شعار ساخت جهانی بهتر، پویا، فراگیر و دسترس پذیر برای افراد دارای معلولیت پس از کرونا خود روشنگر این مطلب است که توانمندسازی افراد معلول براساس اقدامات مبتنی بر جامعه، این عزیزان را به سرمایه‏‌های اجتماعی ارزنده‏‌ای مبدل می سازد و مشارکت فعال آنان در عرصه ‌های تصمیم‏‌گیری و اجرایی، حرکت ایران اسلامی را در مسیر توسعه علمی و فرهنگی تسریع خواهد کرد. 
لذا امیدواریم با شعار روشنگرانه و آگاهی بخش روز جهانی افراد دارای معلولیت در توجه به ارزش‏‌های والای انسانی و قابلیت‏‌های سرشار جامعه معلولان، سرلوحه افڪار و اعمال ما قرار گیرد تا در سایه ساخت جهانی بهتر پس از کرونا  و فراگیر نمودن فرصت‏‌ها، پایدار کردن عدالت اجتماعی و دسترس پذیر بودن اجتماع، عزیزان دارای معلولیت نیز بتوانند همانند سایر افراد جامعه، یک زندگی در پرتو امید، ایمان و آرامش را با تمام وجود تجربه نمایند.

  خادمی

استـــــانـدار لــــــــرستان


 

نظر شما