شناسهٔ خبر: 44323168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معرفی کتاب؛

«خلاصه خوبی ها»

کتاب «خلاصه خوبی‌ها» مجموعه زندگی نامه و وصیت نامه سرداران و امیران شهید استان اردبیل است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، کتاب «خلاصه خوبی ها» مجموعه زندگی نامه و وصیت نامه سرداران و امیران شهید استان اردبیل است که ویژه راهیان نور و به کوشش «میر صالح حسینی» و «سعید مصطفایی» گرد آوری و تدوین شده است.

این کتاب 152 صفحه ای را انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در سال 1394 به سفارش و حمایت روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب: 

شهید امیر سرتیپ «خسرو ابراهیمی»

خلاصه ای از زندگی نامه شهید

امیر سرتیپ خسرو ابراهیمی فرزند حسین در سومین روز از خرداد ماه سال 1332 در شهر اردبیل دیده به جهان گشود. پدرش نظامی و ارتشی بود و به همین خاطر دوران کودکی و نوجوانی خسرو در شهرهای مختلف کشور به جهت مأموریت های پدر سپری شد.

او که با موفقیت هر چه تمام تر در حال تحصیل بود، سال های اول دبیرستان را در شهر مراغه و سال آخر متوسطه نظری را در مدرسه جهان علوم (اندرزگو) در حالیکه از دانش آموزان همواره ممتاز محسوب می شد گذراند.

پس از اخذ مدرک دیپلم با معدل عالی، به جهت اشتیاق و علاقه وارد دانشکده افسری تهران گردید و پس از چهار سال تحصیل در دانشکده افسری تهران و شیراز، موفق به اخذ مدرک لیسانس گردید و به عنوان افسر با درجه ستوان دومی وارد خدمت ارتش شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه، خسرو که دارای علقه های دینی و مذهبی بود، با جان و دل به صفوف مردم پیوست و پس از پیروزی انقلاب به عنوان جانشین فرمانده گردان لشکر 16 زرهی قزوین مشغول خدمت شد.

او که پس از شروع جنگ همواره از پیشتازان اعزام به مناطق جنگی بود، به عنوان معاون فرمانده گردان در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور حاضر گردید و چندین بار به شدت زخمی شد.

خسرو در طول دوران خدمت خویش همواره به جهت شجاعت و اخلاص، زبان زد رزمندگان  بود و با اخذ یک سال ارشدیت  مورد تشویق قرار گرفت و در 1/7/1364 به درجه سرگردی نایل آمد.

شهید خسرو ابراهیمی سرانجام در دهم اردیبهشت سال 1365 در منطقه عملیاتی فکه در سن 33 سالگی به شهادت رسید.

پیکر او در آرامستان غریبان اردبیل به خاک سپرده شده است.

فرازی از وصیت نامه شهید:

با افتخار زندگی کنید و تن به ذلت و خواری ندهید که خداوند انسان را آزاد آفریده و هیچ انسانی حق ندارد که دیگران را به بندگی وا دارد.

همیشه طرفدار حق باشید و حق را بگویید.

انتهای پیام/

نظر شما