شناسهٔ خبر: 44323142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

گوردون چانگ: چین با اهداف شوم در حال جمع آوری DNA مردم جهان است

نویسنده معروف چینی: ویروس بعدی تولید چینی‌ها بسیار کشنده‌تر از کروناست

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: گوردون چانگ، نویسنده سرشناس چینی ساکن آمریکا ، می‌گوید: حاکمان جمهوری خلق چین (PRC) سالهاست که در حال جمع آوری DNA مردم جهان هستند و همه جهانیان خصوصا آمریکایی‌ها باید به  انگیزه‌های شوم این کشور شدیدا نگران باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل بهارنیوز، به گفته وی، چین با بیش از 80 میلیون پروفایل بهداشتی، دارای بزرگترین پایگاه داده DNA در جهان است و در حال رشد است. چانگ در مصاحبه ای با فاکس‌نیوز هشدار داد که این کشور قصد دارد از این اطلاعات برای ایجاد اسلحه‌های زیستی طراحی شده برای هدف قرار دادن گروه‌های قومی خاص در جهان استفاده کند. وی می‌گوید: کروناویروس آخرین بیماری‌زایی نیست که از خاک چین تولید می‌شود. بنابراین ما باید نگران باشیم که بیماری بعدی نسبت به ویروس کرونا ویروس، قابل‌انتقال‌تر و بسیار کشنده‌تر باشد. 

 چانگ گفت: حاکمان چین سالهاست در داخل کشور DNA شهروندان خود را برای اهداف اجرای قانون، ردیابی مخالفان نظارت دقیق کنترل می‌کنند اما  آنها حالا راه‌هایی برای بدست آوردن DNA خارجی‌ها از جمله آمریکایی‌ها پیدا کرده‌اند.
چانگ در پاسخ به این سووال که آنها دقیقاً چگونه این اطلاعات حساس را بدست می‌آورند؟ گفت: "خرید شركت‌های کشورها كه نمایه DNA دارند، تجزیه و تحلیل DNA برای شركت‌های اجدادی و هك‌کردن. به عنوان مثال، در سال 2015 کشف شد که چین، دومین شرکت بزرگ بیمه در ایالات متحده را هک کرده است. وی ادامه داد: چین اکنون از ویروس کرونا استفاده می کند تا پایگاه داده DNA خود را با الزام به کدهای QR پذیرفته شده در سطح بین المللی برای سفر به داخل و خارج از کشور و با استفاده از دیپلماسی واکسن تکمیل کند. وی ادامه داد: پکن در تلاش است تا با ارائه واکسن خود، نفوذش را گسترش دهد.چون همزمان، جمع‌آوری اطلاعات بسیار حساس در مورد مردم جهان را در سر می‌پروراند".
در حال حاضر چین پنج کاندید واکسن کرونا ویروس دارد که به آزمایشات بالینی مرحله 3 رسیده‌اند. آخرین مرحله آزمایشات حداقل در 16 کشور از جمله برزیل، ترکیه، مراکش و امارات متحده عربی انجام شده است.
چانگ گفت که دلایل چین برای جمع‌آوری این اطلاعات شامل تسلط بر صنعت بیوتکنولوژی است که "برای آنها بسیار مهم است." وی خاطرنشان كرد: "آنها این طرح را در طرح" ساخت چین 2025 "خود گنجانده اند ،" این یك برنامه 10 ساله برای تسلط بر صنایع جهان است. " به گفته وی، اما دلیل دوم چیزی بسیار شوم‌تر است: "چین احتمالاً در تلاش است بیماری‌هایی را ایجاد کند که نه فقط همه را هدف قرار دهد، بلکه فقط کشورها و یا گروه‌های قومی یا نژادی خاصی در جهان را هدف قرار دهد."
به گفته چانگ، داده‌های ژنتیکی به چین توانایی ایجاد سلاح‌های زیستی را می‌دهد که می‌تواند گروه‌های خاصی از مردم جهان را هدف قرار دهد. علاوه بر این، رفتار چین در جمع‌آوری DNA خارجی‌ها در حالی که DNA چینی‌ها را برای محققان خارجی ممنوع می‌کند، از این نظریه پشتیبانی می‌کند که آنها اهداف شوم بیشتری در سر دارند. ما باید بسیار نگران باشیم زیرا این مسئله با کشوری که می خواهد با بقیه جهان همکاری کند سازگار نیست. این با کشوری که سلاح‌های بیولوژیکی تولید می‌کند همخوانی دارد. چانگ تصریح کرد: خوب، ما حالا می‌دانیم ویروس کرونا ممکن است سلاح بیولوژیکی باشد. چانگ از ایالات متحده خواست که به سرعت اقدام کند: "کشورها و خصوصا ایالات متحده نباید به هیچ سازمان وابسته به چین اجازه آزمایش DNA آمریکایی‌ها را بدهیم. ما باید به چین بگوییم، یا شما با یک رژیم بازرسی موافقت می‌کنید یا ما از کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی خارج می‌شویم. "
چین ادعا می کند که بیماری همه گیر ویروس کرونا، که به عقیده برخی از آزمایشگاه های دولتی در ووهان پدید آمده است، سلاحی بیولوژیکی است. در حالیکه چین سال 1984 ، پیمان‌نامه سلاح‌های بیولوژیکی و سموم (BWC) را در سال 1984 امضا کرد که تولید، تولید یا ذخیره سلاحهای بیولوژیکی یا سمی را ممنوع می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما