شناسهٔ خبر: 44323108 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محمد متوسلانی:

هر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره فجر صرف شود، یک بودجه هدر رفته است

محمد متوسلانی معتقد است در شرایطی که ویروس کرونا مشکلات متعددی برای سینما به وجود آورده و هیچ شوقی در جامعه برای برگزاری جشنواره فیلم فجر وجود ندارد، هر بودجه‌ای که صرف برگزاری این جشنواره شود، یک بودجه هدر رفته است.

صاحب‌خبر -

محمد متوسلانی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در شرایطی که شاهد جان انسان‌ها در خطر است و یک بیماری همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده برگزاری جشنواره فیلم فجر هیچ منطقی ندارد چرا که برگزاری این رویداد در شرایط حاضر هیچ کمکی به سینما و مردم نمی‌کند؛ من هیچ خاصیتی در برگزاری آن نمی‌بینم.

متوسلانی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال در صورت برگزاری نه مخاطبی خواهد داشت و نه می‌تواند هیچ یک از اهداف خود را دنبال کند. هر جشنواره یک سری اهدافی دارد که اگر امکان دنبال کردن این اهداف وجود نداشته باشد برگزاری آن کار عبث و بیهوده‌ای و جشنواره امسال چنین شرایطی دارد. 

او افزود: مردم هم هیچ شوقی برای حضور در این جشنواره ندارند، قطعاً سینمادوستان هم حفظ جان و سلامتی‌شان را به دیدن فیلم ترجیح می‌دهند، وقتی جشنواره مخاطبی ندارد هیچ لزومی برای برگزاری آن وجود ندارد.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین برای افرادی که به تازگی فیلم ساخته‌اند و می‌خواهند فیلمشان دیده شود شاید کارکردی داشته باشد. به هر حال آن‌ها انتظار دارند فیلمی که ساخته‌اند دیده شود و شوق برگزاری جشنواره برای آن‌ها وجود دارد تا زحماتشان دیده شود اما بعید می‌دانم جشنواره آنلاین بتواند در این زمینه نتیجه‌بخش باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «کفش‌های میرزا نوروز» در ادامه گفت: جشنواره فیلم فجر هر سال با برگزاری‌اش سینما را در جامعه مطرح می‌کرد و به سینما رونق می‌داد و روی اکران فیلم‌ها هم تأثیری چشمگیر داشت اما امروز که آینده سینما مبهم است و فکر نمی‌کنم به زودی بتوان شرایطی مشخص برای آن متصور شد انرژی و بودجه برای برگزاری جشنواره صرف کردن کار اشتباه است و اگر اصرار به برگزاری وجود دارد برگزاری آنلاین می‌توان تا حدی راهگشا باشد.

او افزود: اگر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده بهتر است در جهت رونق سینما صرف شود چرا که امروز سینمای ما با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که قطعاً رسیدگی به این مشکلات در اولویت بالاتری نسبت به برگزاری یک جشنواره وجود دارد. قطعاً در این شرایط هر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره فجر صرف شود یک بودجه هدر رفته است و مسئولان بهتر است به جای این کار به فکر کمک به سینماگرانی باشند که مشکلات اقتصادی زندگی‌ آن‌ها را در خطری جدی قرار داده است. امروز سینماهای کشور پس از مدت‌ها تعطیلی در وضعیتی هستند که حتی هزینه آب و برقشان را هم نمی‌توانند پرداخت کنند و در این شرایط منطق حکم می‌کند که به جای برگزاری جشنواره به این مشکلات بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما