شناسهٔ خبر: 44323107 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش محیط زیست برای ثبت روز ملی محیط بان در تقویم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: از وزارت ارشاد درخواست کردیم تا روز میلاد امام رضا (ع) را به عنوان روز محیط بان در تقویم ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمایت از محیط بانان کشور، اظهار کرد: هرساله روز میلاد امام رضا (ع)، روز قدردانی از محیط بانان عزیز کشورمان است، اما این روز به عنوان روز ملی محیط بان در تقویم ثبت نشده است، بنابراین از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی این درخواست را کردیم تا این روز را در تقویم به عنوان روز ملی محیط بان ثبت کنند.

او با اشاره به اینکه تا به امروز روزی به عنوان روز ملی محیط بان در تقویم ثبت نشده است، گفت: باتوجه به اینکه هنوز جوابی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این باره داده نشده، تعدادی از محیط بانان درخواستی در این باره راه انداخته اند که سازمان محیط زیست نیز از آنان حمایت کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه باید مشاهده کرد تا چند نفر از این موضوع حمایت می‌کنند و آن را امضاء می‌کنند، افزود: هموطنان برای حمایت از محیط بانان کشور می‌توانند این درخواست را امضاء کنند تا هر چه زودتر به نتیجه برسد.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به اینکه اکنون در کشورمان ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در سال‌های گذشته ۱۴۱ محیط بان شهید و ۳۷۷ محیط بان جانباز شده اند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما