شناسهٔ خبر: 44320397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

مساعدت ویژه بانک‌های «ملی»، «تجارت»، «توسعه تعاون» و «سپه» در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید گوشی هوشمند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده درخصوص میزان حضور و فعالیت دانش‌آموزان در شبکه شاد، مشخص شد حدود ۴۰ هزار تن از دانش‌آموزان در این شبکه حاضر نشدند و دلیل عمده آن نیز فقدان گوشی هوشمند بود و این موضوع ما را نگران کرد و پیگیر موضوع شدیم تا از روش‌های مختلف موانع را برداریم و تجهیزات مورد نیاز را به آنان برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «محمد شعبانی» افزود: این دانش‌آموزان به چند دسته تقسیم شدند که بخشی از آنان، مددجوی کمیته امداد یا از خانواده بهزیستی بودند و کمیته امداد استان عزم کرد و بخشی حدود ۴هزار تبلت را به این دانش‌آموزان تحویل داد.

وی ادامه داد: برای هموار کردن مسیر و تامین گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای فرزندان عزیز، ما از همّت خیّران و نیکوکاران کمک گرفتیم و از ظرفیت استانداری، فرمانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استفاده کردیم و تا امروز حدود ۱۴هزار گوشی یا تبلت تامین و تحویل دانش‌آموزان شد که گام بسیار مهمی بود.

شعبانی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که مورد استفاده قرار دادیم تسهیلات بانکی بود چون بخشی از همین خانواده‌ها، توان خرید یک گوشی را نداشتند اما اعلام کردند که با اخذ تسهیلات بانکی می‌توانند گوشی مورد نظر را برای فرزند خود تهیه کنند و قسط ماهانه را بپردازند و ما با بانک های استان وارد مذاکره شدیم تا از طریق یک وام دو میلیونی قرض‌الحسنه، به این خانواده‌ها مساعدت کنیم.

وی در همین زمینه توضیح داد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نشستی با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی استان برگزار کرد و برای همه بانک‌ها سهمی تخصیص داده شد و تا امروز بانک ملی، تجارت، سپه و توسعه تعاون بیش از ده میلیارد اعتبار قرض‌الحسنه با سود ۴درصد تخصیص دادند و اولیای حدود ۵هزار و هفتصد تن از دانش‌آموزان معرفی شدند تا مشکل فرزندان خود را برای کلاس‌های مجازی از این طریق حل کنند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش مازندران افزود: برای ادامه کار، باز هم از خیّران و سایر بانک‌هایی که وارد این کار خداپسندانه نشدند می‌خواهم برای حل مشکل فرزندان عزیز دانش‌آموز استان کمک کنند ضمن اینکه از سوی استاندار مازندران نیز قرار شد رقمی حدود دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا به نوسازی استان برای خرید تبلت برای این دسته از دانش‌آموزان پرداخت شود تا در اختیار شهرستان‌ها و مناطق برای توزیع در میان دانش‌آموزان قرار بگیرد.

شعبانی گفت: البته بخشی از ۴۰هزار دانش‌آموزی که در آموزش مجازی حضور نداشتند افرادی بودند که در مدارسی با زیر ۵۰دانش‌آموز تحصیل می‌کردند که کلاس‌ها در این مدارس حضوری بود البته این دوهفته این مدارس نیز کلاس‌های حضوری را تعطیل کردند ضمن اینکه برابر آخرین بررسی‌ها حدود ۵هزار دانش‌آموز همچنان فاقد گوشی هوشمند هستند که با ظرفیت دهیاران، خیّران و سایر بانک‌ها در تلاش هستیم این عدد را به صفر برسانیم.

وی درخصوص آینده آموزش مجازی نیز گفت: تصمیم در این موضوع با آموزش و پرورش نیست و ما باید منتظر دستور ستاد مقابله با کرونا باشیم و تصمیم این ستاد نیز به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد.

نظر شما