شناسهٔ خبر: 44320279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

احضار سفیر فرانسه در باکو + جزئیات

ایرنا

 ذاکاری گروس، سفیر فرانسه در باکو روز  جمعه  در رابطه با قطعنامه  اخیر مجمع ملی این کشور به وزارت امور خارجه  جمهوری آذرایجان احضار شد .

صاحب‌خبر -
 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، اعتراض دولت باکو در ارتباط با قطعنامه  "حمایت از جوامع مسیحی اروپا و شرق و مردم ارمنستان " صادره روز گذشته ( پنجشنبه ) از سوی مجمع ملی فرانسه  ، به سفیر ابلاغ شد. 

به استحضار سفیر فرانسه رسانده شد که  این سند صادره از سوی مجمع ملی این کشور با موازین و اصول حقوق بین المللی ، منشور سازمان ملل متحد ،  دیگر قوانین بین المللی و نیز قطعنامه های شماره 822 ، 853 ، 874 و 884 شورای امنیت سازمان ملل متحد صادره در سال 1993 میلادی برای حل مناقشه قره باغ، مغایرت دارد .

مجمع ملی فرانسه  روز گذشته با صدور قطعنامه ای  از دولت این کشور خواستار به رسمیت شناختن منطقه قره باغ کوهستانی  شد و  قبل از ان  مجلس سنای فرانسه نیز 25 نوامبر ( 5 آذر ماه ) یک سند مشابه را در این زمینه صادر کرده بود که اعتراض دولت باکو را به دنبال داشت .  

این در حالی است که  کارشناسان سیاسی بر این باورند که  این قطعنامه های سنا و مجمع ملی  فرانسه در  حد توصیه بوده و قدرت اجرایی ندارد.

 پارلمان فرانسه بعنوان قوه قوه مقننه این کشور از  مجمع ملی و مجلس سنا تشکیل شده‌است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما