شناسهٔ خبر: 44320164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از تمام ظرفیت های سازمان جهاد کشاورزی استان برای کاهش قیمت مرغ استفاده خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری در جلسه تنظیم بازار گوشت مرغ که عصر امروز با حضور معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: استان کردستان در تولید مرغ هیچ محدودیتی ندارد و همچنان گوشت مرغ با کیفیت در این استان تولید می شود. 

وی افزود: در شهرستان‌های استان هفته اخیر 234 مجوز برای کشتار 411 هزار و 250 قطعه مرغ به مقصد کشتارگاه ها صادر شده است.

وی گفت: از این هفته براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار 60 درصد مجوز کشتار مرغ برای داخل استان و 40 درصد برای خارج استان صادر می شود و بر اساس ظرفیت تولید و کشش بازار اعداد تغییر خواهند کرد. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای کاهش هزینه خانوار و بهبود معیشت مردم تلاش براین است قیمت های مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ اجرا شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: بر اساس آمارهای گرفته شده تا تاریخ 12 آبان ماه سال‌جاری 167 واحد با تولید جوجه های 40 روزه با ظرفیت 387 هزار و 920 قطعه وجود دارد و به مرور روانه بازار می‌شود و چنانچه مدت پرورش  از 40 روز بیشتر باشد برای این مدت اضافی نهاده به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کشتار، وافزایش هزینه تولید خوشبختانه در تولید مرغ مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما