شناسهٔ خبر: 44320054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باخت به داوری یا بُرد با اتکا به قدرت فنی؟

سنندج - ایرنا - ورزشگاه ملک نیا سنندج عصر جمعه ۱۴ آذر در یک هوای نسبتا سرد پاییزی، شاهد دومین دیدار از سری رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان کشور بود، دیداری که تیم مهمان اصرار داشت، نتیجه را به داوری باخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان کشور از جمعه هفته گذشته در مناطق مختلف آغاز شد، تیم وچان کردستان که نایب قهرمانی فصل گذشته را در کارنامه دارد و در فصل پیش رو از مدعیان قهرمانی است تمام تلاش خود را با به خدمت گرفتن بهترین بازیکنان برای رسیدن به این جایگاه بکار بسته است.

این تیم هفته گذشته با نتیجه ۳ بر یک از سد میزبان خود پالایش گاز ایلام گذشت و امروز هم در اولین دیدار خانگی خود با ۲ گل زهرا قنبری، ۲ گل فاطمه قاسمی و تک گل فاطمه شبان، مهمان خود سارگل بوشهر را با شکست بدرقه کرد.

سرمربی تیم سارگل بوشهر در پایان این دیدار مدعی بود هر دو بازی امروز و هفته قبل را به ضعف داوری باخته‌اند و سرمربی وچان هم با ابراز رضایت از بازیکنان خود گفت: کار بچه‌های ما باید بهتر از این بود و به کمتر از ۱۰ گل راضی نمی‌شدند.

داوری این دیدار را زهرا اسکندری، نرگس مولایی، پریسا سریخانی و راحله پشابادی برعهده داشتند.

فدراسیون داوران را تقویت کند
سرمربی تیم سارگل بوشهر در پایان بازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم و تمام تلاش خود را کردیم ولی حریف بازی بهتری نسبت به ما داشت.

زهره خلیفه که در دیدار هفته قبل تیمش با انزلی هم به داوری معترض بود، افزود: در آن دیدار گل اولی که دریافت کردیم قابل قبول نبود، ما فیلم بازی را برای فدراسیون ارسال کردیم چند بار صحنه گل را دیدیم و از چند داور هم سوال کردیم، آنها هم همین نظر را دارند و معتقدند آن صحنه گل نبوده است.

سرمربی تیم سارگل بوشهر تاکید کرد: در این بازی هم اشتباهاتی از سوی داوران رخ داد که از فدراسیون فوتبال تقاضا داریم حتما داوران خود را در رقابت‌های لیگ برتر بانوان تقویت کند.
فاطمه حسنی از بازیکنان تیم سارگل بوشهر هم بازی را خوب توصیف کرد و این بُرد را به وچانی ها تبریک گفت.

او افزود: بازی خوب و پایاپایی را شاهد بودیم ولی روی اشتباه داوری گل خوردیم، البته ما نباید در این باره نظر بدهیم و ناظر فدراسیون حضور داشت ولی گل‌های تیم حریف از روی ضربات کاشته بود که به خطاهای گرفته شده معترض هستیم.
حسنی اظهار داشت: فوتبال همین است، گل نزنی کل می خوری ولی در عین حال اشتباهات داوری امروز زیاد بود و ما ۱۰۰ درصد روی اشتباه داوران بازی را باختیم.


انتظار ۱۰ گل
سرمربی تیم وچان اما عقیده داشت اشتباه داوری برای پنج گل واقعا قابل قبول نیست.
فاطمه صادقی به خبرنگار ایرنا گفت: تجربه و توان ما بر تیم بوشهر غلبه کرد و با توجه به آنالیزهای قبل از بازی بسیار تکنیکی و قوی وارد میدان شدیم.

وی با بیان اینک بازی خوبی بود، افزود: انتظار زدن گل‌های بیشتری داشتیم و بازیکنان ما نباید به کمتر از ۱۰ گل رضایت می‌دادند و از این نظر از عملکرد آنان راضی نیستم.

صادقی یادآور شد: این بازی یک طرفه بود و تیم حریف یکی، ۲ گل هم نخورد که آن را اشتباه داوری فرض کند.

سرمربی تیم وچان با انتقاد از وضعیت و کیفیت زمین چمن ورزشگاه ملک نیای سنندج، گفت: این چمن به درد مسابقات لیگ نمی‌خورد و کلا گِلی است و بعد از بازی امروز کیفیت و چمن آن کاملا غیر استاندارد شده است.

زهرا قنبری کاپیتان تیم وچان که در بازی قبل سه و در بازی امروز هم ۲ گل به ثمر رساند درباره بازی امروز گفت: بازی خیلی خوبی بود و بچه‌ها توانستند مزد زحمات یک هفته تمرین مداوم خود را بگیرند و نظر کادر فنی را جلب کنند.
وی به تیم سارگل بوشهر برای اینکه خوب جنگید و تلاش کرد، نیز تبریک گفت.

نظر شما