شناسهٔ خبر: 44319983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌مندی اقشار مختلف از آموزش نهضت سواد رسانه ای در مرودشت

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی مرودشت گفت: اقشار مختلف در مرودشت، زیر پوشش چتر آموزشی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند و از آموزشهای عمومی و تخصصی سواد رسانه‌ای به دو صورت حضوری و آنلاین بهره‌مند خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت ، رضا مردانه در خصوص دیدگاه های مواجهه با رسانه ها و فضای مجازی بیان داشت: عده ای در جامعه نسبت به رسانه و فضای مجازی بدبین و در اصطلاح رسانه گریز هستند و عده ای دیگر نسبت به رسانه و فضای مجازی بیش از حد خوش بین هستند و آن را فرصت می بینند.

وی اظهار داشت: ما در نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی به دنبال دیدگاه سوم هستیم و تلاش می کنیم با آموزش های مستمر و موثر در سطوح مختلف جامعه، دیدگاه واقع بینی را نسبت به رسانه و فضای مجازی در جامعه ترویج دهیم و هم خانواده ها و آحاد جامعه را از آسیب ها و تهدیدهای رسانه و فضای مجازی مطلع نماییم.

وی در خصوص نحوه استفاده افراد از رسانه و فضای مجازی تصریح کرد: امروزه بیشتر افراد جامعه در فضای مجازی مصرف کننده و مخاطب منفعل هستند و ما در تلاش هستیم مخاطبین منفعل را به مخاطبین فعال تبدیل کنیم.

مردانه در رابطه با رژیم مصرف رسانه اظهار داشت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند این است که فرد خود را به سلاح سواد رسانه ای و تفکر انتقادی مجهز نماید و استفاده خود از رسانه و فضای مجازی را محدود و مشروط نماید.

 دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی مرودشت اظهار داشت: تمام اقشار شهرستان مرودشت از جمله دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان، کارمندان، کارگران  و ... زیر پوشش چتر آموزشی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی شهرستان قرار خواهند گرفت و از آموزشهای عمومی و تخصصی سواد رسانه ای به دو صورت حضوری و آنلاین بهره مند خواهند شد.

مردانه خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از دو هزار نفر در بخش های مختلف شهرستان مرودشت از آموزش های تئوری و عملی، عمومی و تخصصی، حضوری و آنلاین سواد رسانه و مهارت مرتبط با رسانه و فضای مجازی بهره مند شده اند و روز به روز بر تعداد افراد آموزش دیده افزوده خواهد شد.

وی در خصوص مدرسان سواد رسانه ای شهرستان مرودشت بیان داشت: بیش از ۷۰ مدرس در سطح شهرستان در دوره های عمومی و تخصصی مربی‌گری شرکت کرده اند و از سایر افرادی که توانایی و تخصص لازم را برای مربی‌گری دارند، جهت شرکت در دوره ها، اخذ مدارک معتبر و اعزام به مناطق مختلف جهت برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین دعوت به عمل می آید.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی مرودشت گفت: مدرسان سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در شهرستان مرودشت محتوای آموزشی متنوع  و متعددی را در قالب مقاله، پوستر، اینفوگرافی و ... تولید و منتشر کرده اند و تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت تولیدکنندگان محتوا و مدرسان سواد رسانه در این زمینه نهایت استفاده را ببریم و محتوای مناسب آموزشی برای اقشار مختلف تهیه و تدوین گردد.

وی اظهار داشت: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در تمام شهرستان های استان فارس شعبه دارد و خوشبختانه همواره شعبه مرودشت در صدر شعب استان قرار داشته که این دستاورد را مدیون مدرسانی هستیم که تمام تلاش خود را می کنند تا سواد رسانه ای را در شهرستان مرودشت فراگیر نمایند.

انتهای پیام/ س

نظر شما