شناسهٔ خبر: 44319929 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خدابخشی مطرح کرد؛

هفته آینده بودجه 1400 و گزارش دیوان محاسبات درباره شرکت‌های دولتی بررسی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به حضور نمایندگان مجلس طی هفته آینده در حوزه‌های انتخابیه، این کمیسیون جلسات کارشناسی خود را برای بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه 99 در سال گذشته و دوره دهم مجلس گفت: اگر مجلس سال گذشته به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا با استفاده از اصل 85 قانون اساسی در نهایت گزارش کمیسیون تلفیق بودجه را بدون بررسی در صحن به شورای نگهبان ارسال کرد، امسال حتما با توجه به تدابیر اتخاذ شده، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: نمایندگان تلاش دارند تا در زمان بررسی بودجه 1400 در مجلس مسایلی همچون توجه به دهک‌های پایین، تامین کالاهای اساسی، تامین دارو، همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی و ...را مدنظر قرار داده و در نهایت بودجه‌ای شفاف مصوب شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر برگزاری جلسات کارشناسی این کمیسیون طی هفته آینده بیان کرد: با توجه به حضور هفته آینده نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه، اما کمیسیون برنامه و بودجه جلسات کارشناسی خود را برای بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی و بودجه 1400 برگزار خواهد کرد.

خدابخشی درباره روند قانونی بررسی لایحه بودجه سال 1400 در مجلس هم گفت: نمایندگان طی 10 روز فرصت زمانی ضمن مطالعه لایحه بودجه، پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه می‌کنند و بعد از آن این کمیسیون‌ها دو هفته مهلت دارند تا پیشنهادات نمایندگان را بررسی کنند

وی ادامه داد: در این فاصله کمیسیون‌های تخصصی نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 انتخاب خواهند کرد، از هر کمیسیون سه نماینده به همراه  تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب خواهند شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: براساس آخرین اصلاحات آئین‌نامه داخلی مجلس از کمیسیون‌های خاص مانند کمیسیون اصل 90 نماینده‌ای نمی‌تواند، عضو کمیسیون تلفیق بودجه شود.

خدابخشی با بیان اینکه بعد از تشکیل کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال 1400 به مدت دوهفته مورد رسیدگی و تصویب قرار می‌گیرد، افزود: مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیق می‌تواند، در صورت نیاز فرصت دوهفته‌ای بررسی را به مدت دو هفته دیگر تمدید کند تا اعضای کمیسیون تلفیق بتوانند طی یک‌ ماه فرصت بررسی دقیق‌تر را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه بعد از بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400، گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد تا مورد رسیدگی قرار بگیرد./

پایان پیام

نظر شما