شناسهٔ خبر: 44319687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مرحوم جعفر الهادی نویسنده ای متفکر ،مترجمی مسلط و فقیهی ژرف اندیش بود

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر خوشنویس را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر خوشنویس به این شرح است:

مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۴

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت استاد برجسته حوزه علمیه و عضوهیئت علمی مجمع جهانی اهل بیت ابو الشهید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد جعفر خوشنویس (جعفر الهادی ) رحمةالله علیه موجب تالم و تاثر گردید.
ایشان نویسنده ای متفکر ،مترجمی مسلط  و فقیهی ژرف اندیش بودند که در نشر و ترویج معارف اسلامی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی نقش به سزایی داشتند.

سالها تدریس در حوزه و دانشگاه و تالیف مقالات فقهی و علمی در زبان های عربی و فارسی  و همچنین تربیت  شاگردان و فضلای بسیاری  در حوزه های علمیه ، بخشی  از مجاهدت های این عالم بزرگوار است. این عالم دانشمند از صاحب نظران و کارشناسان علوم  حدیث ، کلام و ملل و نحل بودند که  در تاسیس مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم تلاش‌های بسیاری انجام داده و آثار گرانقدری را به رشته تحریر درآوردند . این عالم انقلابی از همراهان و یاوران راستین انقلاب اسلامی بودند و در انتقال معارف انقلاب به مشتاقان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی فعالیتهایی بین المللی داشتند .

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار  را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

نظر شما