شناسهٔ خبر: 44319476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید مقامات ایران و نخجوان بر گسترش همکاری های دو جانبه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و رییس مجلس عالی نخجوان بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب به نقل از سرکنسولگری ایران در نخجوان، "سید  عباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و "واصف طالب اف " رییس مجلس عالی نخجوان روز جمعه دیدار و بر گسترش همکاری ها تاکید کردند.
 
در این دیدار ابعاد مختلف  همکاری جمهوری خودمختار نخجوان  با جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
 
طالب اف در این دیدار که "سید احمد حسینی"  سرکنسول کشورمان در نخجوان نیز حضور داشت، گفت که قدر دان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بخصوص موضع صریح و آشکار حضرت آیت الله خامنه ای در حمایت از آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان هستیم
 
به گفته رییس مجلس عالی نخجوان با تحولات جدید، همکاری های فیمابین در همه عرصه ها بخصوص حمل و نقل و ترانزیت گسترش چشمگیری خواهد یافت.
 
رئیس مجلس عالی نخجوان همچنین مراتب تسلیت خود بمناسبت شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را اعلام و با مردم ایران در این خصوص، ابراز همدردی کرد.
 
سفیر کشورمان در سفر به نخجوان همچنین با "آذر زینال اف " معاون اول مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان  دیدار و در خصوص گسترش روابط بین ایران و  این جمهوری خودمختار به گفتگو پرداخته و چشم اندازهای روشن توسعه مناسبات را مورد بحث قرار دادند.
 
زینال اف در این دیدار، مجددا تسلیت خود را بخاطر شهادت دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری زاده اعلام و آن شهید را سرمایه علمی کشورهای جهان اسلام نامید.
 
 انتهای پیام/
 
 

نظر شما