شناسهٔ خبر: 44319212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ واحد مسکن خیرساز در میاندوآب برای معلولان ساخته شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: در راستای "کمک مؤمنانه" و "پویش همدلی" با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران، ۲ باب مسکن با هزینه یک میلیارد ریال برای معلولان این شهرستان ساخته شد.

صاحب‌خبر -

علی کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها با زیربنای ۶۵ متر مربع و هر کدام با هزینه ۷۰۰ میلیون ریال‌ در روستای "حاجی‌بهزاد" از توابع بخش مرکزی و "کوی تقی‌آباد" در شهر میاندوآب ساخته شده ‌است.

وی با بیان اینکه این واحدها در مدت ۲ ماه با تلاش و کوشش خیران این شهرستان ساخته شده است، گفت: علاوه بر این‌، امسال ۳۸ واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در دست ساخت است که از این تعداد، پنج واحد توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است که برای این تعداد نیز یک میلیارد ریال توسط بهزیستی به صورت بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم تسهیلات پرداخت شده ‌است.

وی بیان کرد: همچنین ۶ واحد هم براساس تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا با تامین اعتبار از سوی آن قرارگاه در حال ساخت است.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب با بیان اینکه ۲ واحد هم برای ایتام تحت پوشش بهزیستی در حال اجراست، گفت: برای ساخت هر کدام از این واحدها هم ۵۰۰ میلیون ریال توسط بهزیستی به صورت بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال هم با پرداخت تسهیلات توسط بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

کریمی اظهار داشت: همچنین ۲ واحد دیگر برای ۲ خانواده که دارای ۲ معلول هستند در دست ساخت است که برای هر کدام ۷۴۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال هم تسهیلات بانکی پرداخت شده‌ است.

وی اضافه کرد: ۲۰ واحد دیگر برای خانوارهای تک معلولی و زنان سرپرست خانوار با تخصیص ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال هم تسهیلات بانکی برای هر واحد در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۵۰ خانوار تتحت پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که برای مسکن‌دار شدن این خانوارها دست یاری به سوی خیران نیک‌اندیش میاندوآبی دراز می‌کنیم تا مثل همیشه کمک حال این افراد باشند. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته به مناسبت روز جهانی معلولان در میاندوآب گفت: تجلیل از کارمندان معلول، برگزاری مراسم با مشارکت جامعه معلولان به صورت مجازی و از طریق پیچ‌ اینستاگرامی یکی از شبکه‌های میاندوآب‌، توزیع بسته‌های غذایی ‌و تجلیل از خیران مسکن‌ساز از جمله برنامه‌های اجرا شده به این مناسبت در این شهرستان است.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب با بیان اینکه از مجموع پنج هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی، سه هزار و ۵۰۰ خانوار دارای عضو معلول هستند، افزود: طی سال‌جاری ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی، ۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض و موردی در قالب کمک هزینه ودیعه مسکن و شاغلان آسیب دیده از کرونا به مددجویان بهزیستی این شهرستان پرداخت شده ‌است.

به گزارش ایرنا، سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد متولی امور افراد دارای معلولیت، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

۲۱ هزار نفر از جمعیت میاندوآب شامل هشت درصد جمعیت شهرستان، عضو نهاد بهزیستی هستند؛ سازمان ملل متحد سوم دسامبر برابر با ١٣ آذرماه را به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری کرده است.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما