شناسهٔ خبر: 44319102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذا در بندر امام خمینی/ اعزام تیم متخصص پزشکی به شهرستان + تصاویر

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از توزیع روزانه 5 هزار پرس غذای گرم بین مردم آسیب‌دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر در بندر امام خمینی و همچنین ورود یک تیم‌ پزشکی ۱۵ نفره همراه با تجهیزات کامل و دارو جهت درمان مردم آسیب‌دیده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از کمک‌های صورت گرفته به مردم آسیب‌دیده بندر امام خمینی(ره)، پس از بارندگی‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه بندر امام بیشترین آسیب را از بارندگی‌های اخیر در خوزستان دید و اکثر خیابان‌ها و منازل مردم از آب پر شد، که به دنبال آن ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان با هماهنگی ستاد استانی از روز اول به همراه دیگر دستگاه‌ها برای کمک به مردم آسیب‌دیده از سیل پای کار آمد.

وی افزود: در ۴۸ ساعت ابتدایی تمامی مغازه‌ها بسته و تردد دشوار بود و ستاد بازسازی عتبات عالیات با خریداری مایحتاج، لوازم بهداشتی و همچنین نان گرم پس از اطلاع‌رسانی همگانی از طریق فضای مجازی، اقلام تهیه شده توسط نیروهای مواک اربعین امام حسین(ع) در بین مردم توزیع شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با بیان اینکه به دلیل آلوده شدن آب شرب، آب آشامیدنی سالم هم از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شد گفت: به همین منظور مقدار زیادی آب بسته‌بندی (آب‌معدنی) تهیه کردیم و در کنار دیگر اقلام در بین مردم توزیع شد.

او می‌گوید: در بخش دیگری از این کمک‌ها به ریاست امام‌جمعه شهرستان بندر امام‌، قرارگاهی تشکیل و با همکاری خانه کارگر خوزستان و گروه‌های جهادی آشپزخانه‌ای برای پخت غذا راه‌اندازی شد که در هر وعده ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین مردم آسیب‌دیده از سیل تقسیم می‌شود.

موسوی ضمن اشاره به بسته‌های معیشتی و برشمردن اقلام، توضیح داد: بسته‌های معیشتی نیز شامل برنج، ماکارانی، حبوبات، روغن و دیگر مایحتاج خوراکی برای کمک به مردم در حال تدارک است و تاکنون نیز به خانواده های زیادی در این زمینه خدمات‌رسانی شده است.

ورود و استقرار یک تیم پزشکی ۱۵ نفره اعم از پزشک متخصص و پرستار از دیگر موضوعات عنوان شده از سوی وی بود که برای درمان مردم آسیب‌دیده، همراه با تجهیزات و داروهای موردنیاز وارد بندرامام شدند.

مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان اضافه کرد: پس از کمک‌های مؤمنانه و معیشتی، بسته‌های مواد شوینده و همچنین ضدعفونی کننده برای شستشو منازل تا فردا بین مردم تقسیم خواهد شد و در این مهم هم نیز جهت شستشو منازل به مردم‌ کمک خواهد شد.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم جهت کمک و خدمات‌رسانی به همشهریان آسیب‌دیده خاطرنشان کرد: یک کامیون لوازم‌خانگی موردنیاز اعم از پتو، بخاری، لباس گرم، ظروف یکبار مصرف و نظیر آن که به ۱۱ قلم می‌رسد بین مردم تقسیم خواهد شد و در حد توان به این لوازم و تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

گفتنی است؛ مسئول ستاد عتبات عالیات به همراه تیم کاری خود حداکثر تا ۱۰ رو آینده برای کمک به مردم در شهرستان حضور خواهند داشت.

عتبات4

عتبات2

عتبات3

عتبات5

 

 

نظر شما