شناسهٔ خبر: 44318989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پناه بردن یک بز وحشی به دامان دامپزشک+عکس

در اتفاقی نادر یک بز وحشی در منطقه دیمه رامهرمز استان خوزستان پس از شکسته شدن یک شاخ خود و عفونت آن به برای پانسمان و درمان به نزد دامپزشک رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،  در منطقه حفاظت شده دیمه ( سایت احیا و تکثیر آهو) در شهرستان رامهرمز به یک پدیده و ماجرایی جالب و کم نظیر برخورد کردم که اتفاقی نادر و جالب است. 

در حالی که گروهی از محیط بانان به همراه دامپزشک به صورت گروهی جرگه در حال پایش سایت ۱۲۰ هکتاری دیمه بودند، یک رأس بز وحشی که از بزغالگی با آهوها و در گله ی آنها بزرگ شده و اتفاقا بسیار وحشی تر از همه بود، بطوری که هیچ وقت طی ۵ تا ۶ سال گذشته اجازه نزدیک شدن کمتر از ۵۰۰ متر نمی داد در یک واقعه عجیب به سمت گروهی که ۷ نفر بودیم، آمد. کم کم نزدیک و نزدیک تر شد.

‎همکار دامپزشک به سمتش رفت ولی این بز وحشی نه تنها فرار نکرد بلکه به سمت دکتر و یکی از محیط بانان آمد و اجازه داد تا به او دست بزنند.

‎برای من عجیب بود گفتم شاید مشکل  یا بیماری دارد! بله درسته به دلیل نامعلومی یکی از شاخ های او شکسته بود و در حالی که شاخ آویزان و عفونت کرده بود، او خودش برای مداوا پیش قدم شد.

‎او را مداوا کردیم، شاخ شکسته را بریدیم، ضد عفونی و پانسمان شد و الان تا بهبودی کامل تحت درمان در پاسگاه محیط بانی دیمه نگهداری و قرار است سه روز بعد رهاسازی شود.
 

نظر شما