شناسهٔ خبر: 44318939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

داوطلبانی که رنج و درد کم می کنند

جمعیت هلال احمر در جهت رسیدن به اهداف عام المنفعه و بشردوستانه نیاز به زیرساخت هایی دارد که این مسیر با همراهی و مشارکت داوطلبان و خیران هموار می شود و همکاری داوطلبان از رنج و درد مردم کم می کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ بهترین و ارزشمندترین کارهای هر انسان نیک اندیش شرکت در کارهای خیر اجتماعی است و بهترین راهکار برای کسانی که می‌خواهند کار خیر انجام دهند، هلال‌احمر است.

 

زندگی همه ما با کمک به همنوعان خود و کمک گرفتن از دیگران در امورات مختلف معنا پیدا می‌کند و نمی توان زندگی انسان را بدون همراهی و کمک همنوعان دیگر تصور کرد؛ در این بین اما کمک به هم نوعان در مشکلات و گرفتاری و کم کردن آلام و رنج های آنان یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر است که به صورت داوطلبانه و بشردوستانه انجام می شود.

14 آذر ماه مصادف با 5 دسامبر هر سال به نام « روز داوطلب » نامگذاری شده است؛ روزی که در سراسر جهان این روز را گرامی داشته و همه ما را به احترام در برابر تلاش شبانه روزی داوطلبان و پیگیری های شبانه روزی داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی، بیش از همیشه وا می دارد.

 

رنج انسان‌ها را ببینیم، درک کنیم و در حد توان‌ به این رنج‌ها پاسخ دهیم

 «محمد مهدی کریم بخش رستمی» که خود کارشناس بهداشت محیط است، یکی از داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر بهشهر است که خدمات داوطلبانه فراوانی را از سال 93 تاکنون در قالب گروه مهارت داوطلبان جمعیت هلال احمر بهشهر انجام داده است و آنطور که حمید فقانی رباطی، مسئول داوطلبان هلال احمر بهشهر می گوید:  کوچه به کوچه و خیابان به خیابان شهر رستمکلا را می‌شناسد و می‌داند ساکنان هر خانه از این گذرها با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ از بیکاری گرفته تا درگیری عضوی از خانواده با بیماری صعب‌العلاج و تأمین جهیزیه و مشکلات دیگر برای کریم بخش به عنوان داوطلب هلال احمر بهشهر، اموری است که باید انجام شود و تا حد توان از رنج ودرد مردم این شهر و دیار کم شود.

 

کریم بخش، بیش از 6 سال است فعالیت‌های داوطلبانه خود با هلال ‌احمر را آغاز و در این سال‌ها نه تنها همگام و همراه با هلال احمر در موقعیت ها و بحران های مختلف بوده است؛ بلکه پای اعضای خانواده و اقوام را هم به فعالیت‌های داوطلبی باز کرده است؛ تا همه با هم برای کاهش آلام همنوعان تلاش کنند.

 

وی می گوید: باید رنج انسان‌ها را ببینیم، درک کنیم و در حد توان‌ به این رنج‌ها پاسخ دهیم و این شعاری است که در زندگی همه داوطلبان هلال احمر برای انجام کارهای عام المنفعه جاری است .

 

کریم بخش با اشاره به روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) گفت: رسول اکرم می فرمایند: « پس از ایمان به خداوند، سرآمد تمام اعمال ، بشر دوستی و نیکی به همه مردم است » و لذا بر همین اساس همه ما باید نیکی به مردم را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با گرامیداشت 14 آذر روز جهانی داوطلبان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:  بی شک امر داوطلبی، مشارکت در امور جامعه و نهادینه کردن فعالیت های خیر خواهانه و عام المنفعه به عنوان یکی از اصولی ترین بنیادهای تشکیلاتی جمعیت هلال احمر به منظورپاسخ به نیازهای بشری است و  داوطلبان با اندیشه بشردوستی و مسوولیت پذیری در برابر جامعه بدون هیچ چشم داشت دنیوی با نگاه های مهربان شان مرهمی بر آلام همنوعان هستند و در بخش های مختلف کمک به نیازمندان، اهدای خون، تلاش برای رفع بحران و کمک به آسیب دیدگان و.. تلاش دارند .

 

داوطلب جمعیت هلال احمر بهشهر افزود: داوطلبان هلال احمر افرادی هستند که با خلوص نیت ،تمام توان خود را برای خدمت به بشریت به کار بسته اند و با اعتقادات اسلامی و احساسات پر مهر داوطلبانه ، برای زدودن درد و اندوه دردمندان فعالیت می کنند .

 

کریم بخش با تاکید بر توسعه و فراگیر کردن فرهنگ فعالیت های داوطلبانه خاطر نشان کرد: امیدواریم با توسعه این امور و درک هم نوعان، شاهد اعتلای ایران اسلامی و رفع مشکلات، دردها و آلام هموطنان عزیزمان در سراسر ایران اسلامی باشیم.

 

دکتر « علیرضا قلی پور» از دیگر اعضای داوطلب هلال احمر بهشهر است که از سال 88 و به مدت 11 سال با امور داوطلبان بهشهر همکاری دارد و به واسطه شغلی که دارد با بسیاری از دردها و آلام مردم آشناست و همین دردمندی وی موجب شد تا ضمن ویزیت رایگان بیماران در مناسبت های مختلف، حضور داوطلبانه در زلزله کرمانشاه، حضور در پایده روی اربعین به مدت دو سال پی در پی به مدت 30 روز و پزشک مشاور در طرح های نوروزی را در کارنامه داوطلبانه و بشر دوستانه خود داشته باشد.

 

پزشک معتمدی که بسیاری از شهروندان بهشهری با او و نامش و اعمال و کارهای خیرخواهانه اش به وضوح آشنا هستند و تلاش برای درمان درد دردمندان علاوه بر سوگندنامه پزشکی این پزشک متعهد در کنار پزشکان دیگری همچون دکتر «افشین محمودجانلو» رییس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر و « قدرت الله محمودجانلو» به عنوان متخصص کودکان و خیر داوطلب در توزیع شبد غذایی، حضور داوطلبانه در پیاده روی اربعین حسینی و خدمات به زائران، حضور در کاروان های سلامت شهرستان و کاروان سلامت سیستان و بلوچستان، به عنوان وطیفه بشردوستانه در دستور کار است.

 

فعالیت بیش از 1300 داوطلب هلال احمر در بهشهر

امور داوطلبان هلال احمر بهشهر بیش از 1300 عضو دارد و این افرا در 4 گروه مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت است و براساس آنچه «حمید فقانی رباطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: روز جهانی داوطلب، فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج  فرهنگ فعالیت های داوطلبانه، خدمات انسان دوستانه و مشارکت مردمی در امور خیرخواهانه است. 

 

مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر از فعالیت یک هزار و 343 داوطلب هلال احمر در این شهرستان بهشهر خبر داد و افزود: از این تعداد داوطلب، 822 نفر داوطلب برادر و 521 نفر از خواهران داوطلب هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت های هلال احمر، داوطلب محور است، تصریح کرد: در اساسنامه جمعیت هلال احمر، یکی از وظایف این جمعیت تسکین آلام بشری است که این تسکین هم از نظر مالی و هم از نظر روحی و روانی است .


فقانی رباطی با اشاره به اهمیت حوزه داوطلبی اضافه کرد: حوزه داوطلبی یکی از حوزه های بین المللی که جایگاه ویژه ای در صلیب سرخ دارد وبهره گیری از ظرفیت داوطلبان در زمان بحران و حوادث حائز اهمیت است.

 

مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر بهشهر افزود: موفقیت در کارها مستلزم مشارکت مردم در کارها است و ترغیب مردم به حضور داوطلبانه در کارها، سبب شتاب بخشی در کارها می شود.

 

فقانی رباطی با اشاره به طرح ها و اقدامات انجام شده به همت داوطلبان هلال احمر بهشهر یادآور شد: اجرای طرح کاروان سلامت، طرح نیابت، همای رحمت، اهدای خون، اهدای سبدغذایی و لوازم التحریر به نیازمندان، طرح های سلامت محور و مانورهای درمانی و... از جمله این طرح ها است.

 

برگزاری 10 برنامه در هفته داوطلبان هلال احمر بهشهر

«محمدرضا ترابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: حوزه داوطلبی یکی از حوزه های بین المللی است که جایگاه ویژه ای در صلیب سرخ دارد و هلال احمر شهرستان بهشهر هم با دارا بودن بیش از یک هزار و 300 عضو داوطلب، خدمات شایانی را در طول سال های مختلف به جامعه هدف ارائه کرده است .

رییس هلال احمر شهرستان بهشهر افزود: هر ساله چهاردهم آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب گرامی داشته می شود و ما هم این روز را گرامی داشته و ضمن تبریک به تمام داوطلبان و خیران که بدون هیچ چشم داشتی با این سازمان همکاری دارند؛ سلامتی را برای همه داوطلبان و خیران آرزو داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: بشر دوستی، بی غرضی، بی طرفی، عدم وابستگی، خدمات داوطلبی، یگانگی و جهان شمولی، عناوین عزت آفرین حرکت خیرخواهانه داوطلبان و خیران است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

 

ترابی گفت: برای هفته داوطلب هلال احمر حدود 10 برنامه در دستور کار است که از جمله برنامه‌هایی که به مناسبت این هفته در بهشهر برنامه‌ریزی شده، گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار خانواده‌های شهدای امدادگر و ایثارگر جمعیت هلال احمر استان، دیدار با امام جمعه، اهدای خون، توزیع غذای گرم در بین نیازمندان، اجرای طرح نیابت، اجرای طرح آمران سلامت برای مقابله با کرونا و.. است.

 

به گزارش شبستان، کمک به همنوعان و مشارکت مردم در کارهای خیرخواهانه در این منطقه زیاد است و از گذشته تاکنون شاهد این امور بوده و هستیم و اکنون در دوران کرونا بیش از همیشه این کمک ها متبلور شده است و با اینکه اغلب افراد، خود از توان مالی زیادی برخوردار نیستند، اما از تخصص و مهارت خود برای کمک به دیگران استفاده کرده و در حد توان گره ای باز می کنند؛ باشد که با این گره گشایی، آلام و درهای جامعه و بشریت باز شود.

پایان پیام/175

نظر شما