شناسهٔ خبر: 44318890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

اشرف بروجردی:

اگر آزادانه بود رای نمی‌دادم - مردم سالاری آنلاين

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اگر ازادانه بود به هیچ وجه، نه رای می‌دادم به چنین نمایندگانی و نه آنها را، قبول داشتم.

صاحب‌خبر - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اگر ازادانه بود به هیچ وجه، نه رای می‌دادم به چنین نمایندگانی و نه آنها را، قبول داشتم.
«اشرف بروجردی»، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "طرح مجلس برای خروج از برجام" گفت:  اصولگرایان بیش از آنکه به فکر مصالح کشور و برجام باشند، به دنبال تقابل با دولت و شخص رییس جمهور هستند. اگر آنها به دنبال مصلحت کشور باشند باید در جلساتی مفصل، این موضوع را بررسی و ارزیابی و مباحث را در مجلس به طور علنی مطرح می کردند و قضاوت را به مردم می سپاردند. طرح مجلس فقط با هدف تقابل، عناد و ایستادگی در برابر دولت است. دولت باتوجه به شرایطی که در کشور حاکم است، بودجه را آماده کرده و به مجلس تحویل داده است‌ اما نمایندگان فقط سنگ اندازی می کنند. 
او ادامه داد:  نمایندگان با این اقدام به دنبال خودنمایی هستند؛ اعتقاد و باوری به نیت صادقانه و خالصانه نمایندگان مجلس ندارم و یقینا آثار و تبعات این طرح، بزرگترین آسیب را به کشور وارد می‌کند. در صلح حدیبیه پیمانی که محمد (ص) و پیروان او از مدینه با بت‌پرستان قریش بستند، بت‌ پرستان به پیغمبر گفتند که چرا در متن صلح آورده ای محمد رسول الله، ما اگر تو را قبول داشتیم که صلح معنایی نداشت، پیغمبر این صحبت مشرکان را پذیرفتند و محمد رسول الله را به محمد بن عبدالله تغییر دادند.
او مطرح کرد:  گفت و‌ گو برای نجات ملت ایران و برای سربلندی کشور است چه کسی گفته که گفت و گو برای کشور، خواری ملت را به همراه دارد. گفت و‌ گو با استدلال منطقی، می تواند ایران را در اوج قدرت، قرار دهد. اصولگرایان بدانند با مصالحه و یا گفت و گو دنیا حرف ایران را می شنود، با گفت و گو باید حرف مان را به دنیا بگوییم تا به تروریست بودن متهم نشویم و از خود دفاع کنیم. در همین مدتی که ظریف گفت و‌ گوهایی با کشورهای مختلف داشت، بسیاری نگاهشان به جمهوری اسلامی، تغییر کرد. 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:  اگر کسی دلسوز مملکت و به فکر حفظ نظام است باید حواسش جمع باشد که چه می کند و چه می گوید. به قول شهید رجایی یه کلام صحبتی که از دهان مسئول خارج می شود حتما اثر زیادی خواهد داشت.
بروجردی خطاب به نمایندگان تاکید کرد:  نمایندگان محترمی که به گفته خود، ۸۰میلیون جمعیت را نمایندگی می کنند نمی خواهند به مصالح مردم فکر کنند؟ آیا به دنبال هوچی گری هستند. اگر آزادانه بود به هیچ وجه، نه رای می دادم به چنین نمایندگانی و نه آنها را، قبول داشتم. 4

نظر شما