شناسهٔ خبر: 44318573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در البرز:

انتقام شهید فخری‌زاده مطالبه به حق مردم است

کرج - نماینده ولی فقیه در البرز گفت: مجازات عاملان شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده مطالبه به حق مردم از مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در چهلمین خطبه مکتوب جمعه خود اظهار کرد: این هفته‌ی چهل و یکم تعطیلیِ نماز جمعه است و آخرین خطبه‌ای که به‌صورت مکتوب ارائه می‌شود. قصد کرده بودم که اگر به چهل مکتوبه رسید این روش را تغییر دهم و به‌صورت شفاهی مطالب را برای عزیزان و دوستان بیان کنم، لذا از هفته آینده به فضل پروردگار و قید حیات مطالب را به‌عنوان پیام آدینه یا گفتار جمعه، شفاهی بیان می‌کنم، البته اگر زمینه ایراد خطبه و اقامه نماز فراهم نشود.

از خدای تعالی طلب می‌کنم با نظر رحمت و لطف به همه ما نگاه کرده توفیق ترک خطا و لغزش عنایت فرماید. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: با صبر و شکیبایی بر طاعت خدا و دوری از معصیت او، نعمت‌هایش را بر خویش کامل سازید. در این هفته هم چند جمله مکتوب راجع به مناسبت‌ها و مسائل مدنظر، به عرض عزیزان می‌رسانم.

بار دیگر ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشور را تسلیت عرض می‌کنم و از خدای تعالی رفعت مقام برای ایشان و دیگر شهدا طلب می‌کنم.

جا دارد از مجلس محترم تشکر کنم که به‌فوریت جبهه مقابل را به چالش کشیدند و با تصویب دوفوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، و تأیید شورای نگهبان، که بندهای مفید و حساب‌شده در آن گنجانده‌شده، پیام‌های روشنی را به دشمنان خارجی و غرب‌گرایان داخلی در مورد توان علمی کشور، اقتدار و قدرت بازدارندگی فعال که اقدام نابخردانه دیگری نداشته باشند، منتقل کردند.

البته در این فقره هم چهره‌های نفاق و نفوذ با طرح مطالب سخیف و بی‌ارزش در مقابله با این طرح بیشتر و بهتر روشن شد. دشمن ملت روشن است که باید دشمنی کند اما چرا عده‌ای بدبخت در داخل کشور با پز روشنفکری و بیان مطالب بی‌اساس، در زمین بیگانه بازی می‌کنند؟!!! و بدتر وقتی بود که بعضی‌ها به گمان اینکه اقرار به هسته‌ای بودن این شهید در روندی که در دیپلماسی در پیش گرفته‌اند خللی وارد می‌کند؛ سعی کردند هویت هسته‌ای این دانشمند بزرگوار را مخفی نگه‌دارند.

غافل از اینکه انکار چیزی که هست، حکایت از مخفی‌کاری دارد و دشمن را بر باطل خودش که می‌گوید صنعت هسته‌ای ایران با صنعت نظامی او ارتباط دارد را محکم‌تر می‌کند و این به ضرر نظام است و بعد هم بابیان روایت‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی و ضریبی که رسانه‌های غربی به مسئله دادند جریانی را به راه انداختند که ایران در مقابله با این جنایت اقدامی نداشته باشد و خویشتن‌داری کند.

چرا نباید در مقابل تروریست اقدام بازدارنده‌ای نداشت؟ بعضی کشورهای اروپایی هم که موضع گرفتند نگفتند که این اقدام تروریستی بوده است فقط توصیه به خویشتن‌داری کردند، چون اعتقاد آنان این است هر جنایتی که در مسیر تحکیم منافع غرب باشد ترور نیست.

و جالب است که دائماً اصرار دارند به «اف ای تی اف» و کنوانسیون «سی اف تی» بپیوندیم و عده‌ای هم در داخل همین را تکرار می‌کنند. حضرت آقا در پیام تسلیتشان بالصراحه بر مجازات آمران و عاملان شهادت تأکید کردند. و این خواسته حقی است که مردم از مسئولین دارند.

وقتی دشمن، دانشمند دفاعی ما را به شهادت می‌رساند ما در مقام دفاع هم که شده باید قاطعانه و با روشی که بازدارندگی داشته باشد اقدام داشته باشیم. تا هم مردم و هم دانشمندان دیگر را خوشحال و به آینده امیدوار کنیم.

البته و صدالبته باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که با قوی شدن می‌توان جلوی دشمن ایستاد و مشکلات کشور را حل کرد و از ارزش‌ها دفاع کرد، نه با مذاکره که بعضی‌ها به هر قیمتی شده می‌خواهند عزت سوزی کنند. باید بار دیگر به توصیه‌های مکرر و موردی که رهبر معظم انقلاب به مسئولین و همه مردم و دلسوزان انقلاب داده‌اند توجه دهم که از اعتماد و خوش‏بینی به دشمن و فریب او فاصله بگیرند و ساده‏لوح نباشند که گمان کنند دشمن از دشمنی دست برداشته.

فرمودند: یک عده‌ای هم از روی ساده‬‬‬‬ ‏لوحی بعضاً، بعضی هم از روی غرض «نمی‏شود انسان قضاوت قطعی نسبت به اشخاص بکند، اما کار آدم ساده‏لوح، باکار آدم مغرض، در ماهیت خود تفاوتی پیدا نمی‌کند» خوشحال می‌شوند که بله، بیایید؛ با مذاکره با آمریکا مشکلات را حل کنیم نه، این‌جور نیست، مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند؛ مذاکره‏ی با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند؛ کجا این‌ها به وعده‌های خودشان عمل کردند؟ شصت سال است که از ۲۸ مرداد ۳۲ تا امروز در هر موردی که به آمریکایی‌ها، مسؤولین این کشور اعتماد کردند، ضربه خوردند.

و در بیان دیگری فرمودند: یکی از کارهای اصلی که باید انجام بدهیم و همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که فریب لبخند دشمن و وعده‌های دروغ جبهه‏ی دشمن را نخوریم. در این سی سال، تجربه هم پیداکرده‌ایم. گاهی به روی ما لبخند زدند. اوایل گاهی بعضی از ما باور می‌کردیم. یواش‌یواش فهمیدیم پشت‌صحنه چیست. فریب لبخند دشمن را، فریب وعده‌های دروغ دشمن را نخوریم.

دانشجو مؤذن و بیدار، جامعه را بیدار کنند

۱۶ آذر روز دانشجو را و یاد و خاطره دانشجویان شهید را گرامی می‌داریم. راجع به این قشر مؤثر جامعه که به تعبیر رهبری نقش مؤذن و بیدارکننده را دارند در نوبتی دیگر سخن خواهم گفت به قید حیات و همچنین مناسبت ۲۰ آذر که روز حقوق بشر است و در همین نوبت به مواردی از نقض حقوق بشر اشاره شد.

آیا ترور شهید دکتر محسن فخری زاده نقض حقوق بشر نیست؟ اگر هست چرا محکوم نمی‌کنند و اعلام نمی‌کنند؟ نقض حقوق بشر را ازنظر غربی‌ها و استکبار وقتی است که منافع آنان به خطر افتاده باشد. بحث مفصل است بماند برای فرصت دیگر.

تهاجم فرهنگی مهم‌ترین روش مقابله دشمن با نظام اسلامی

به بهانه ۱۹ آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی چند جمله راجع به فرهنگ، فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی، قرارگاه فرهنگی عرض کنم.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که این وظیفه را به عهده شورای عالی قراردادند تا به‌عنوان سند بالادستی مسیر حرکتی فرهنگی کشور را به تصویر بکشد. لذا جایگاه این شورا ویژه است درباره شورای عالی فرمودند: باور کنید که شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور است؛ باور کنید که اینجا فرماندهی مسائل عمده‏ی فرهنگی کشور و سیاست‏گذاری کشور را بر عهده دارد.

پس با توجه به اهمیت این جایگاه وظیفه او را چنین تبیین می‌کنند: وظیفه قرارگاه اصلی، سیاست‌گذاری راهبردی، هدایت دستگاه‌ها، مراکز تأثیرگذار و بخش اجرایی فرهنگی است.

بعد از دوران دفاع مقدس تهاجم فرهنگی دشمن مهم‌ترین روش او برای مقابله با نظام اسلامی شد. یعنی مثل جنگ سخت برای ما، میدان جنگی که از جنس نرم بود و درزمینه ضربه زدن به فکر و اندیشه و فرهنگ و باور عملیات می‌کرد به وجود آورد لذا تعابیری که رهبر معظم انقلاب در مقابله با این صحنه دفاع و حمله بیان فرمودند تعابیر جنگی است.

مثل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قرارگاه فرهنگی، جبهه فرهنگی، افسران جنگ نرم، فرماندهان جنگ نرم و امثال این‌ها. و شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم به‌عنوان قرارگاه مرکزی و اصلی فرهنگی کشور معرفی کرده‌اند. یکی از وظایف شورای عالی متوجه فرهنگ عمومی و مسائل متنوع آن است.

تعریف فرهنگ عمومیِ گفته‌شده عبارت است از: مجموعه منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ، قوم یا ملت. پس فرهنگ عمومی، همه فعالیت‌های‏ مبتنی بر اندیشه‌ها و عادت‌ها که موردنیاز بشر است را با توجه به جوامع و اختلافی که در تاریخ و سیاست و اقتصاد و مذهب و رفتار عمومی دارند شکل می‌دهد.

بنابراین فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» دارد که باید هر دو را مدنظر داشت. رهبر معظم انقلاب این دو بعد را تبیین کرده‌اند فرمودند: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل: شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‏شناسی، وجدان کاری، مهمان‏دوستی و احترام به بزرگ‌ترهاست.

پشتوانه فرهنگ عمومی به‌اجبار خود جامعه و تشکل‌های اجتماعی غیررسمی برمی‌گردد که آحاد جامعه مثلاً فلان شیوه رفتاری، عادات و رسوم و … را می‌پذیرند و پایبندند و نسبت به آن حساسیت دارند. فرهنگ عمومی شامل همه حوزه‌های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش‌وپرورش و امثال این‌ها می‌شود و محدود به حد خاصی نیست.

بحث دراین‌باره مفصل است فقط خواستم اشاره‌کرده باشم و اهمیت موضوع را تذکر داده باشم. امّا آنچه مهم است و باید همه نسبت به آن حساس باشیم این است که دشمنان ما در تلاش هستند تا در باورهای اساسی ما که با آن‌ها زنده هستیم و دیگران را هم دعوت به زندگی شرافتمندانه می‌کنیم نفوذ کنند و از بین ببرند و در این راه هیچ مسامحه‌ای ندارند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند و از همه ابزارها هم استفاده می‌کنند.

و ما نباید بی‌تفاوت و بی‌برنامه باشیم و کار را رها کنیم. حضرت آقا فرمودند: رهاسازی فرهنگ اصلاً جایز نیست. مدیریّت فرهنگ یک کار بسیار لازم است و مدیریّت هم باید بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب باشد، یعنی مراقبت بشود آنچه اصل است، این است که مبانی انقلاب و مبانی استقلال کشور، امام و مانند این‌ها باید محفوظ باشد.

در بیان دیگری به‌عنوان مصون‌سازی جوانان قسمتی از وظیفه متولیان فرهنگی را مشخص فرمودند: ما ازلحاظ فرهنگی باید کشور را، ملّت را و جوانان را مصون‏سازی کنیم؛ این برنامه‌ریزی می‌خواهد.

این هدف را اوّل باید قبول کنیم و به آن اعتقاد پیدا کنیم، بعد که اعتقاد پیدا کردیم، برویم برنامه‌ریزی کنیم برای این کار. این کاری نیست که همین‏جوری به ما دست بدهد؛ با چند سخنرانی و نوشتن کتاب هم حاصل نمی‌شود؛ این مصون‏سازی فرهنگی کار لازم دارد، برنامه لازم دارد.

سجایای اخلاقی شهید دستغیب او را محبوب‌القلوب کرده بود

روز جمعه ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰، آیت‏الله سید عبدالحسین دستغیب پس از یک‌عمر خدمت به اسلام و مسلمین درحالی‌که برای برگزاری نماز جمعه عازم مصلی بود در بین راه به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

این تربیت‌شده در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام دارای فضائل و مناقب بسیاری بود که دوست و دشمن به آن‌ها اذعان داشت. عبادت و شب‌زنده‌داری، ارادت به خاندان عصمت و طهارت، خوش‌اخلاقی و خوش‌روئی، توکل بر خدا، کلام دل‌نشین، فروتنی، بردباری، ساده‏زیستی، صفای باطن، صداقت و علاقه شدید به حضرت امام ره و همین علاقه او را با نهضت امام همگام کرد و مشغول فعالیت‌های انقلابی و پرده‌برداری از جنایات پهلوی شد. و چند نوبت به زندان افتاد و تبعید شد.

در قصه جشن‌های فرهنگ و هنر شیراز مخالفت‌های صریح داشت. رژیم شاه به دستور اربابانش به‌وسیله آن جشن‌ها و نظایرش قصد از بین بردن هویت دینی مردم را داشت، و امروز هم دشمنان اسلام و انقلاب در همان مسیر اما مدرن‌تر حرکت می‌کنند و در تلاش‌اند تا مردم از اسلام و ارزش‌های والای دینی فاصله بگیرند.

مثلاً با حمایت فرح پهلوی در ماه مبارک رمضان گروه نمایشی مجارستانی را آورده بودند که در خیابان‌های شیراز نمایشی که صحنه‌های مستهجن داشت را اجرا کنند. آش آن‌قدر شور شده بود که ساواک از آن به‌عنوان تهاجم فرهنگی نام برد و سفیر انگلیس هم اعتراض کرد.

سجایای اخلاقی شهید دستغیب او را محبوب‌القلوب کرده بود به طوری که در یک نوبت که قصد دستگیری ایشان را داشتند، مردم ایشان را فراری داده خودشان مقاومت کردند جوری شد که مأموران شاه عده‌ای از زنان و کودکان را مورد ضرب و شتم قراردادند و درب و پنجره‌های خانه‌های مردم ‏بی‏دفاع را شکستند و ۵۰۰ تن از ارادتمندان ایشان را هم بازداشت کردند.

که البته ایشان راضی به آزار مردم نشد و طی پیامی خودش را تسلیم کرد. عاش سعیدا و مات شهیدا خدای تعالی بر درجاتش افزوده بگرداند.

یکی از شاخص‌های انتخاب، روحیه جهادی است

نکته دیگر در بیان شاخص‌های انتخاب افراد صالح؛ ازآنجاکه حل مشکلات شهری و رسیدگی به حقوق شهروندی در کشور به‌طور عام و در استان به‌طور خاص احتیاج به روحیه جهادی و مدیریت حزب‌اللهی دارد پس رصد دقیق کنید و افرادی را در نظر بگیرید که لیبرال، تکنوکرات و سکولار نباشند.

مطلب دیگر اینکه از پیگیری رئیس دستگاه قضا حضرت آیت‌الله رئیسی که به جدّ دنبال حل مسائل هستند و مشکلات و معضلات مربوط به استان که در سفر استانی مطرح‌شده بود را دنبال کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و ما همچنان قاطعانه از مواضع قاطع ایشان در رفع و دفع فساد در همه زمینه‌ها بخصوص مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری و آسیب‌زنندگان به منابع طبیعی و امثال‌ذلک حمایت می‌کنیم.

نظر شما