شناسهٔ خبر: 44318134 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنترل بالون‌های اینترنت به هوش مصنوعی سپرده می شود

شرکت Alphabet’s Loon اعلام کرد که قصد دارد کنترل بالون‌های اینترنت خود را به هوش مصنوعی بسپرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Alphabet’s Loon که مسئولیت پرتاب بالون‌های ارائه دهنده اینترنت در بخش استراتوسفر زمین را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد سیستم کنترل بالون‌های خود را از کارمندانش گرفته و این مسئولیت را بر عهده نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت و هوش مصنوعی مخصوص خود واگذار کند. به این ترتیب بالون‌های اینترنتی موجود در جو زمین از این پس به وسیله هوش مصنوعی شرکت Loon کنترل خواهد شد؛ در حال حاضر این بالون‌ها توسط یک تیم کاملا مجرب هدایت می‌شود.

پیشرفت هوش مصنوعی در ایام اخیر باعث شده است بسیاری از شرکت‌های بزرگ به جای کارمندان خود از این فناوری استفاده کنند. هوش مصنوعی استفاده شده در بالون‌های شرکت Alphabet’s Loon از روش آزمون و خطا استفاده خواهد کرد، در این روش هوش مصنوعی و ربات یه انخاب خود تصمیمی در وضعیت بالون خواهد گرفت، برای مثال فرمان انتقال بالون به یک زاویه خاص را خواهد داد، اما در صورتی که این تصمیم اشتباه باشد یا امکان بروز آسیب به بالون را به وجود آورد، هوش مصنوعی به سرعت از تصمیم خود صرف نظر کرده و جهت حرکت بالون را تغییر می‌دهد. گفتنی است اشتباهات ثبت شده توسط هوش مصنوعی در حافظه آن ذخیره شده و دیگر آن را تکرار نخواهد کرد.

هوش مصنوعی

همکاری گوگل با Alphabet’s Loon  برای طراحی هوش مصنوعی

علاوه بر این شرکت مذکور اعلام کرده که با کمک تیم هوش مصنوعی گوگل توانسته است به سیستم کنترل پرواز خود از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نحوه کنترل درست یک بالون را آموزش دهد. گفتنی است در حال حاضر هوش مصنوعی شرکت Alphabet’s Loon در حال آموزش و یادگیری بر بستر شبیه سازی مجازی است و این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک از آن به طور رسمی برای استفاده در صنایع خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

 

نظر شما