شناسهٔ خبر: 44317990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله درّی‌نجف‌آبادی: فاصله‌گیری از اقتصاد نفتی باید اولویت نخست بودجه سال ۱۴۰۰ کشور باشد

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه "فاصله از اقتصاد نفتی باید اولویت نخست بودجه سال ۱۴۰۰ کشور باشد"، بر ضرورت پیگیری کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها در کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس شهرستان اراک با اشاره به شهادت شهیدمحسن فخری‌زاده اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی شهدای بزرگی از جمله شهید بهشتی، شهیدمطهری، شهید سلیمانی، شهید شهریاری و شهدای بسیار دیگر در دفاع مقدس، دفاع از وطن و دفاع از حرم، شهدای هسته‌ای و... تقدیم اسلام و انقلاب شده که سرمایه‌های گرانقدر انقلاب اسلامی بوده و هستند و افتخارآفرین و عزت‌آفرین برای کشور بوده‌اند که البته نباید چنین بزرگان و مفاخری را به راحتی از دست داد.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم کشور بخش علم و پیشرفت‌های علمی‌ است که باید همانطور که تا به امروز با جدیت به سمت رشد و پیشرفت حرکت کرده با جدیت و تمام توان برای اعتلای علمی کشور گام برداریم زیرا علم و دانش کلیدی است که بخش عمده‌ای از مشکلات سر راه کشور را برطرف می‌سازد، بنابراین نیاز داریم تا با وحدت، انسجام و همراهی، با جهاد علمی و عملی کشور را به سمت اهداف عالی حرکت دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده فرمودند دستگاه های مرتبط اطلاعاتی، امنیتی و قضایی با پیگیری و جدیت نباید بگذارند خون این شهید هدر برود و باید علاوه بر انتقام سخت از عاملان این ترور جنایت کارانه، در مجامع بین المللی نیز پیگیری شود تا این خشونت ضد اخلاقی و ضد بشری محکوم و آمریکا و اسرائیل و دیگر دست اندرکاران این جنایت پاسخگوی عمل پلید خود باشند.

وی ادامه داد: جایگاه علمی و اقدامات این شهید والامقام در حوزه دانش هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی کشور بار فقدان این دانشمند ارزشمند کشور را سنگین ساخت و دانشمندان و صاحبان اندیشه و پژوهشگران علمی کشور نباید اجازه دهند مسیری که شهید فخری‌زاده‌ها در عرصه پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای بازکردند ناتمام بماند و باید تداوم بخش راه این شهدای گرانقدر باشند.

بودجه کشور باید از تکیه بر درآمد نفتی فاصله گرفته و جدا شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس گفت: سال‌ها است بر ضرورت فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی در کشور تاکید می‌شود و بودجه کشور زمانی به طور کامل اصلاح می‌شود که از اتکا به نفت فاصله گرفته و جدا شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ملزوماتی که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد کاهش هزینه‌ها، جلوگیری و مدیریت برخی ریخت و پاش‌ها است و باید با استفاده بهینه از داشته‌ها و منابع بیشترین راندمان کاری را داشت.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: چابک و کوچک سازی دولت در بودجه سال بعد باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه باشد هرچند برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نباید به طور محض به دولت چشم داشته باشیم بلکه با استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیری که در کشور داریم، باید این پتانسیل‌های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و برسانیم.

امام جمعه اراک با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک گفت: متاسفانه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که البته از طریق پرندگان مهاجری که به تالاب میقان در نزدیکی اراک مهاجرت می‌کنند شیوع پیدا کرده که باید در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر و سرایت آن به مرغداری‌ها و مراکز پرورش طیور باجدیت مراقبت شود.

وی بیان کرد: همانطور که بارها هشدار داده شده در صورت سرایت این بیماری به مرغداری‌ها مانند سیل ویرانگری است که تمام محصول این مراکز پرورش طیور را به نابودی می‌کشد به طوری که در صورت شیوع آن، باید تمام مرغ‌های آن واحد هم معدوم شود که تبعات بعدی منفی و مضر بسیاری به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و اصناف و جدیت مسئولان استان شاهد بهبود خوبی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده‌ایم که جای تقدیر و تشکر دارد البته نباید فراموش کرد تغییر وضعیت استان از قرمز به نارنجی به منزله عادی شدن وضعیت نیست و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از انجام رفتارهای پرخطری که عامل شیوع باشد خودداری کنیم.

وی افزود: بنابراین باید با اصلاح برخی رفتارهای قبلی و پرهیز از شب‌نشینی و دورهمی‌ها، استفاده از ماسک در جامعه و اجتماع و... از تبدیل دوباره وضعیت به قرمز، جلوگیری به عمل آورد و مبتلایان این بیماری از شیوع و انتقال ویروس به دیگران پرهیز کنند و مراقبت کاملی داشته باشند.

انتهای پیام/711/س

نظر شما