شناسهٔ خبر: 44317649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی مطرح کرد:

انتقاد از یکسان بودن نرخ تسهیلات گردشگری در خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها

بیرجند-رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با انتقاد از یکسان بودن نرخ تسهیلات گردشگری در خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها گفت: نباید شرایط یکسانی در حوزه گردشگری برای استان خراسان‌جنوبی با استان‌هایی چون خراسان رضوی در نظر گرفت.

صاحب‌خبر -

حسن رمضانی در گفتگو با بازار اظهارکرد: در حال حاضر چهار اثر قنات بلده فردوس، باغ اکبریه، بیابان لوت و روستای خراشاد در خراسان‌جنوبی ثبت جهانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: خوشبختانه در سال جدید میلادی کاروانسراهای خراسان جنوبی به عنوان پنجمین اثر، ثبت جهانی خواهد شد که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه‌داد: در راستای مرمت آثار تاریخی طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن ۵۰ درصد هزینه مرمت بنا را مردم و صاحب بنا و ۵۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند که در این زمینه نیز بعد از استان‌هایی چون اصفهان پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌جنوبی وجود دارد، افزود: اشتغال زایی برای روستائیان یکی از ثمرات ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که مورد اقبال مردم نیز واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ۶۲۰ هنرمند صنایع دستی در خوسف، سه هزار و ۷۵۰ هنرمند صنایع دستی در حوزه بیرجند و ۵۵۰ هنرمند صنایع دستی در زمینه بافت های داری و سوزن دوزی نیز در شهرستان درمیان داریم.

رمضانی با اشاره به وجود ۳۳ تعاونی صنایع دستی در خراسان‌جنوبی گفت: در صورت وجود همکاری و هماهنگی‌های لازم می‌توان برای ثبت جهانی خوسف به عنوان شهر جهانی مله تلاش کرد.

وی با انتقاد از یکسان بودن نرخ تسهیلات گردشگری در خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها یادآورشد: نباید شرایط یکسانی در حوزه گردشگری برای استان خراسان‌جنوبی با استان‌هایی چون خراسان رضوی در نظر گرفت.

نظر شما