شناسهٔ خبر: 44317629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۷۳ درصد از پایتخت‌نشینان محدودیت‌های کرونایی را نقض می‌کنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: هفته گذشته در پایتخت آمار نقض محدودیت‌های کرونایی ۷۳ درصد بود که نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای در کشور برای مقابله با کرونا و تغییرات آن از روز شنبه، گفت: از هفته گذشته تاکنون برخی محدودیت‌ها در سراسر کشور اعمال شد که علت آن کاهش میزان انتقال و سرایت ویروس کروناست، اما متاسفانه با وجود این محدودیت‌ها همچنان از فشار بر حمل و نقل عمومی کاسته نشده و شهر کماکان شلوغ و پر تردد به نظر می‌رسد.

او در ادامه اظهار کرد: دلیل شلوغی‌ها و عدم ریتم مطلوب شهری اثرات مداخله گرایانه در اعمال محدودیت‌ها است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران مطرح کرد: متاسفانه هفته گذشته در پایتخت آمار نقض محدودیت‌های کرونایی ۷۳ درصد بود که این امر بسیار نگران کننده است، زیرا اگر فردی با تست کرونای مثبت در شهر تردد داشته باشد مانند یک بمب بیولوژیک عمل کرده و افراد زیادی را به بیماری مبتلا می‌کند.

زالی گفت: در چند روز آینده به بررسی محدودیت‌های کرونایی خواهیم پرداخت تا مشخص شود این طرح چه میزان در کشور تاثیرگذار بوده است و پس از آن  همان محدودیت‌های قبل یا محدودیت‌های جدیدی‌تری اعمال خواهد شد، هموطنان باید توجه داشته باشند که تمام این اقدامات جهت ازبین بردن ویروس کروناست.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: طبیعی است محدودیت‌های کرونایی تا حدودی نتیجه عکس داشته باشد، زیرا این محدودیت‌ها کامل و تام نیست و تنها راه موثر و راهبردی خودقرنطینگی افراد در خانه به مدت ۲ هفته است.

او در پایان افزود: پیش بینی می شود محدودیت‌های کرونایی در کشور تمدید شود، البته همه این شرایط وابسته به دستورات ستادملی کرونا است.

نظر شما