شناسهٔ خبر: 44317331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازداشت شکارچی متخلف با سابقه کاشان در برزک

داستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: با رصد اطلاعاتی به عمل آمده و با تلاش مامورین انتظامی کلانتری منطقه برزک و ماموران اداره محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه‌ای حیات وحش برزک، دستگیر و با قرار قانونی عازم زندان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، روح‌اله دهقانی امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: با رصد اطلاعاتی به عمل آمده و با تلاش مامورین انتظامی کلانتری منطقه برزک و مامورین اداره محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه‌ای حیات وحش برزک، دستگیر و با قرار قانونی عازم زندان شد.

داستان عمومی و انقلاب کاشان در تشریح جزئیات پرونده این متهم گفت: در تحقیقات انجام شده از این شکارچی متخلف، مستنداتی از شکار 30 رأس کل، بز، قوچ و میش وحشی و همچنین زنده‌گیری یک رأس بزغاله به دست آمد که ابعاد وسیع تخلفات این شکارچی بی‌رحم را نشان می‌دهد که به اذعان کارشناسان، این اقدام باعث آسیب رساندن به بهترین زیستگاه‌های مناطق حفاظت شده قمصر و برزک شده است.

وی افزود: تصاویری به دست آمده است که متهم با وقاحت تمام از شکارهای خود عکس تهیه کرده است. لازم به ذکر است از  این متخلف علاوه بر مستندات مذکور، شواهدی دال بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح های غیر مجاز و قاچاق به دست آمده است.

دهقانی اظهار داشت: مناطق حفاظت شده قمصر و برزک و روستاهای تابعه با وسعت ۶۰ هزار هکتار به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و بسیار ارزشمند برای فعالیت‌های تحقیقاتی و زیست محیطی است که حراست هر چه بیشتر از این مجموعه، مستلزم همراهی و هم افزایی مسؤولان شهرستانی و استانی است.

داستان عمومی و انقلاب کاشان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های نیروی انسانی و امکاناتی محیط زیست کاشان، می‌طلبد که سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست نیز در  بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند تا دیگر شاهد وقوع این جرایم نباشیم.

وی با هشدار به شکارچیان متخلف افزود:  در رسیدگی به پرونده این متهمان هیچگونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و درخواست اشد مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/

نظر شما