شناسهٔ خبر: 44317262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد؛

زبان قدرت؛ تنها زبان گفت‌وگو با دنیای استکبار

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که دانش هسته ای و تلاش در جهت توسعه علمی کشور از آن جهت مورد خشم دشمنان است که می دانند یکی از مهم ترین عوامل خلق قدرت همین دانش و علم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران  در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ» و ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: این شهید والامقام در راستای تولید علم و قدرت برای کشور تلاش ها و مجاهدت های بزرگی را انجام داد.

وی منویات امامین انقلاب را در زمینه اقتدار آفرینی برای دنیای اسلام مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب مهم ترین رسالت خود را افزایش قدرت و اقتدار ایران و خلق قدرت برای جهان اسلام می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه نظام، دولت و جامعه اسلامی باید در قله اقتدار قرار داشته باشد، بیان کرد: ما همواره باید در مرز قدرت حرکت کرده و عوامل آفریننده قدرت و اقتدار را در دست داشته و از آنها بهترین بهره را ببریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم باید در نقطه ای از اقتدار قرار داشته باشیم که دشمنان هرگز تصور کمترین تعرض به جغرافیای امت اسلام را نداشته باشند، عنوان کرد: امت اسلام شکست ناپذیر بوده و شکست و پذیرش ذلت در اسلام  هیچ جایگاهی ندارد؛ قدرت در ادبیات قرآن کریم و در ادبیات سیاسی اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه آموزه های وحیانی درصدد تربیت یک انسان مقتدر هستند، خاطرنشان کرد: یک سیاست مدار هوشمند از تمام ظرفیت های ممکن بهره می گیرد تا بر اقتدار و تأثیر گذاری خویش بیافزاید؛ اصولا در عالم دنیا، هیچ پدیده ای بدون قدرت نمی تواند حرکت داشته باشد؛ قدرت در علوم سیاسی و اجتماعی همانند انرژی در علم فیزیک است.

مهم ترین دستاورد قدرت، احساس بی نیازی از دیگران است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه مهم ترین دستاورد قدرت، احساس بی نیازی از دیگران است، گفت: انسان مقتدر به مرتبه ای دست پیدا می کند که از همه بشریت بی نیاز است، زیرا اتکای به خداوند دارد؛ علت تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه تکیه بر ظرفیت های درونی کشور و دنیای اسلام برای آن است که جامعه باید به اندازه ای از قدرت دست پیدا کند که در بالاترین سطح از بی نیازی قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امرز دنیای استکبار تلاش می کند شکاف بین جنوب و شمال و شکاف بین دولت های توسعه نیافته و به تعبیر خودشان توسعه یافته بیشتر شود؛ نظام اسلامی باید به قدرت دست پیدا کند تا راه را برای نفوذ و تأثیر گذاری دنیای استکبار بر خودش کاهش دهد.

وی با بیان اینکه امروز ملت های منطقه مسیر استقلال خود را با شتاب می پیمایند، زیرا به برکت انقلاب اسلامی زمینه اقتدار نیز فراهم آمده است، تأکید کرد: امروز ملت های قهرمان یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و عراق خود را در اندازه ای می بینند که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند و در راستای منافع خود قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه اراده قرآن کریم تربیت انسان عزیز است، عزت را به معنای قوت و اقتدار توصیف کرد و افزود: ملت عزیز آن ملتی است که بر خلاف اراده دشمن عمل می کند.

یکی از کارکردهای بسیار مهم و با ارزش قدرت، استقلال است

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای بسیار مهم و با ارزش قدرت، استقلال است، عنوان کرد: این که جمهوری اسلامی در مسیر دستیابی به دانش هسته ای قدم برداشت و امروز با تحمل سخت ترین تحریم ها و دشوارترین جنگ اقتصادی در مسیر حراست از این بنیان عظیم گام برم دارد، ثمره استقلال است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این که امروز رهبر معظم انقلاب با اقتدار به حرکت خودشان ادامه می دهند، ناشی از تکیه بر قدرت لایزال حق و قدرت ملت ایران و ملت های آزاده و مقاوم است؛ امروز شاهد هستیم کسانی است که دیروز ادعای قدرت می کرده و جنگ سخت اقتصادی را ناجوانمردانه بر ملت ما تحمیل کردند، به زباله دان تاریخ انداخته شدند.

دانش هسته ای از عوامل مهم خلق قدرت است

وی ادامه داد: دانش هسته ای و تلاش در جهت توسعه علمی کشور از آن جهت مورد خشم دشمنان است که می دانند یکی از مهم ترین عوامل خلق قدرت همین دانش و علم است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در عصری که کشورهای اروپایی و ژاپن بیش از 30 درصد و آمریکا نیز 20 درصد برق خود را از انرژی هسته ای تأمین می کنند و در دنیا راکتورهای هسته ای بسیاری برای درمان بیماری هایی مثل سرطان وجود دارد، مستکبران می خواستند راه این دانش را برای ما مسدود کنند.

وی با اشاره به اینکه دست ناپاک استکبار و صهیونیست ها در شهادت مردان بزرگ هسته ای کشور دیده می شود، از عدم محکومیت ترور شهید فخری زاده از سوی دولت های اروپایی و نگاه دوگانه آنها نسبت به تروریسم انتقاد و تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس این امکان این را فراهم کرده است که کشورهای غربی بدانند نمی شود از یک معاهده به صورت یک سویه صیانت شود؛ امروز همه آنها باید به وظایف خود طبق برجام به صورت دقیق عمل کرده و تحریم ها را بردارند.

تنها زبان گفت‌وگو با دنیای استکبار، زبان قدرت است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه تنها زبان گفت‌وگو با دنیای استکبار، زبان قدرت است، اظهار کرد: قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی باید تقویت شود تا راه را برای تأمین منافع مشروع خود و ملت های مسلمان و رویارویی با منافع نامشروع دشمنان هموار سازد./841/

نظر شما