شناسهٔ خبر: 44317097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنای آمریکا هفته آینده درباره ممنوعیت فروش سلاح به امارات رای گیری می‌کند

مجلس سنای آمریکا قصد دارد هفته آینده درباره ممنوعیت فروش تسلیحات به امارات متحده عربی توسط دولت ترامپ رای گیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، باب منندز سناتور دموکرات نیوجرسی گفت: مجلس سنا قصد دارد طی هفته آینده درباره طرحی رای گیری کند که آیا فروش تسلیحات توسط دولت ترامپ به امارات متحده عربی را متوقف کند یا نه.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش وی افزود: این طرح برای ارائه در صحن مجلس سنا آماده است. ما در حال جمع آوری حمایت های لازم هستیم.

منندز، رند پل سناتور جمهوریخواه و کریس مورفی سناتور دموکرات تاکنون 4 قطعنامه برای مخالفت با فروش 23 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به امارات متحده عربی را ارائه کرده اند که شامل جنگنده های اف 35 پهپادهای نظامی و موشک و بمب است.

دولت ترامپ ماه گذشته به کنگره اطلاع داده است که قصد فروش این تسلیحات نظامی به امارات را دارد.

اگر دموکرات ها از این قطعنامه ها حمایت کنند، به حمایت 3 سناتور جمهوریخواه نیز نیاز خواهند داشت تا 51 رای لازم برای تصویب این طرح را کسب کنند. با توجه به حمایت رند پل، به نظر می رسد دموکرات ها به حمایت 2 سناتور جمهوریخواه دیگر نیاز دارند. هنوز مشخص نیست آیا همه دموکرات ها از این طرح حمایت می کنند یا نه.

دموکرات ها پیش از این توانسته اند قطعنامه های دیگری را برای ممنوعیت فروش تسلیحات توسط دولت ترامپ به تصویب برسانند ولی نتوانسته اند آرا کافی برای رد وتوی رئیس جمهور آمریکا را کسب کنند.

در سال 2019 میلادی کنگره با فروش تسلیحات نظامی به امارات و عربستان سعودی پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی، مخالفت کرد ولی در نهایت نتوانست حمایت کافی را برای رد وتوی ترامپ به دست بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما