شناسهٔ خبر: 44317086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرکنسول ایران در سلیمانیه:

نشانه‌های جدی از نقش رژیم جنایتکار اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود

اکرم احقاقی

یادداشت مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در خصوص ترور شهید فخری‌زاده با عنوان «تروریسم دولتی، بزرگ ترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی» در تعدادی از رسانه های اقلیم کردستان منتشر شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا ، متن این یادداشت به شرح زیر است:

تروریسم دولتی، بزرگ‌ترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی
 
روز  جمعه ۷ آذرماه ۱۳۹۹ هجری شمسی (۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) بار دیگر تروریسم سازمان یافته و دولتی، یکی از دانشمندان و مدیران برجسته هسته ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد. در این عملیات جنایتکارانه و تروریستی، دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران که خدمات علمی و پژوهشی قابل توجهی به کشور و مردم ایران داشت، به دست جنایتکاران تروریست به شهادت رسید.
لازم می دانم در خصوص این جنایت، به نکاتی اشاره کنم:
۱- شهید فخری زاده، یک مقام رسمی دولت ایران بود و ترور ایشان، نقض آشکار حقوق بین الملل و مخالف منشور ملل متحد و قوانین و نرم های شناخته شده بین المللی است. بر این اساس انتظار می رود همه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، با دست برداشتن از استانداردهای دوگانه، صریحا این اقدام تروریستی را محکوم نمایند.
۲- نشانه های جدی از نقش رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل در این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه دیده می شود. ما این اقدام را اقدامی از سر استیصال و درماندگی در برابر اراده ملت مقاوم ایران می دانیم. البته کارنامه ۷۲ ساله این رژیم در ترور شخصیت ها، دانشمندان و مبارزان مسلمان منطقه، سیاه و تاریک است. ماهیت وجودی این رژیم مبتنی بر اشغال، تجاوز و تروریسم سازمان یافته، بزرگ ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است. متاسفانه جامعه جهانی، در تمام سالیان گذشته، به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل، پاسخ شایسته و درخوری نداده است و این بی کیفری، باعث جری تر شدن این رژیم در تکرار اقدامات تروریستی اش شده است.
۳- جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم، جمعی از قهرمانان و بهترین عزیزان خود را فدا نموده است. قطعا چنین رخدادهایی در عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در این مسیر کوچک ترین خللی ایجاد نکرده و نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان صلح و امنیت منطقه و جهان، حق خود را برای پاسخ متناسب به این جنایت و تنبیه آمرین و عاملین آن محفوظ می دارد.
۴- تجربه ثابت کرده است ابزار شکست خورده ترور، نمی تواند مانع حرکت جمهوری اسلامی ایران در مسیر دانش و پیشرفت های علمی  شود. این حرکت با اتکاء به توانمندی جوانان غیور ایران، با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

نظر شما