شناسهٔ خبر: 44316965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار وزیر صنعت و تجارت روسیه با رئیس جمهور ازبکستان

وزیر صنعت و تجارت روسیه در چارچوب افتتاح کارخانه متالورژی تاشکند با «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دنیس مانتوراف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در چارچوب افتتاح کارخانه متالورژی تاشکند با «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان دیدار و گفتوگو کرد.

رئیس‌ جمهور ازبکستان در این دیدار تاکید کرد طرح اجرا شده برای ساخت کارخانه بزرگ و معاصر متالورژی در منطقه تاشکند یک نمونه از تعاونی موثر شرکت ها و بانک های ازبکستان و روسیه می باشد.   

وی افزود: این کارخانه ساخته شده همچنین گواهی از تحولات جدی و با کیفی در همکاری های دوجانبه اقتصادی و بازرگانی در سال های اخیر است.   

در این دیدار همچنین روند اجرای برنامه و طرح های اولویت دار، برنامه های مشترک مبنی بر گسترش همکاریهای عملی بررسی شد.

«دنیس مانتوراف» نیز به رئیس جمهور ازبکستان برای پذیرایی صمیمی ابراز قدردانی نمود و سلام و بهترین آرزوهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به وی ابلاغ کرد.

طرفین برای تمهیدات و پیشبرد طرح های تعاونی کارخانجات بزرگ دو کشور در ساخت تولیدات فن آوری های نوین در ماشین سازی، مجتمع زراعی و صنعتی، داروسازی، صنایع سبک و غذایی و دیگر حوزه ها تأکید کردند.  

طرفین بر اهمیت حمایت از طرح های تعاونی صنعتی از جمله در چارچوب فعالیت دفتر مشترک طراحی تاسیس شده و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای افزایش سرمایه گذاری های مستقیم در حوزه های کلیدی اقتصاد تاکید کردند.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 15.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 6 میلیارد و 630 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما