شناسهٔ خبر: 44316768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک:

جوانان غیور ایرانی پرچم علمی شهید فخری زاده را بالا نگه می‌دارند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ایران اسلامی همواره باصلابت و مقتدر است و جوانان این مرز و بوم پرچم علمی شهید فخری زاده را بالا نگه می‌دارند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که ترور و توطئه بر اراده آنان اثری ندارد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک، افزود: شهید فخری زاده  سرمایه‌ ارزشمند علمی کشور بود که در حیات با برکتش همواره الگویی از وفاداری به ولایت، امامت و ملت را ارایه کرد و  منشاء خدمات زیادی برای جامعه شد.

وی بیان کرد: این شخصیت علمی پژوهشگران و دانشمندان زیادی را در دامانش پرورش داده که راهش را با افتخار دنبال خواهند کرد و ایران اسلامی در سایه تلاش فرزندان برومند و متعهدش جهاد علمی را در صدر امور قرار داده و گام‌های استوار در این راه بر می‌دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: تلاش برای رشد علمی کشور از راهبردهای کلان ترسیم شده و از این منظر سراسر ایران اسلامی باید دانشگاه پیشرو در علم، جهاد، اخلاق و اجتهاد باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: ملت ایران اسلامی برای رشد علمی کشور  هستند و در راه مبارزه با ویروس کرونا نیز آگاهانه تلاش دارند.

وی اظهار داشت: دکتر فخری زاده در تولید واکسن  ایرانی کرونا و کیت‌های تشخیصی این بیماری پیشقدم بود و امروز سایر پژوهشگران راهش را با اقتدار ادامه خواهند داد و به دشمنان ثابت خواهند کرد که ترور ، تحریم و توطئه‌هادر ادامه راه شهیدان و آرمان‌های نظام اسلامی خللی ایجاد نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شهید فخری زاده در شب سالگرد شهید شهریاری به دست جنایتکاران تروریست شربت شهادت را نوشید و نباید خون پاک او هدر رود و همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور تکلیف دارند با قدرت پاسخ این خشونت ضد انسانی و ضد بشریت را دهند.

آیت‌الله دری نجف آبادی تصری کرد: دشمنان از رشد علمی کشور هراس دارنددر حالیکه ایران اسلامی تصمیم جدی در توسعه و رشد دارد و از این پس با تلاش مضاعف در این وادی گام برمی‌دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و باید تلاش شود تا در یک برنامه زمان بندی مشخص، وابستگی کشور به نفت خارج شود.

امام جمعه اراک افزود: کاهش هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های غیرضروری، افزایش تولیدات داخلی و کوچک شدن دولت به معنای واقعی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: کشور و استان مرکزی ظرفیت‌ها ی زیاد و بالقوه‌ای دارد که باید بارور شده  و در مسیر اشتغالزایی و تولید ثروت به درستی از ان‌ها استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رعایت و توجه اکثریت مردم استان مرکزی در ۲ هفته گذشته موجب شد که شرایط استان در شیوع کووید ۱۹  از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شود و همراهی کسبه و مردم در این راستا قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اگرچه مقداری زبانه‌های بیماری در استان مرکزی فروکش کرده و  وضعیت نارنجی کرونا حکمفرماست اما این شرایط به معنای پایان بیماری نیست و  کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند بحرانی سخت‌تر را رقم بزند و همه باید به این مهم توجه کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از اجتماعات و  زدن ماسک تکلیف هر ایرانی متعهد است و همه باید به این دستورات پایبند بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق اد پرندگان در استان مرکزی ادامه داد: چند هفته است که این بیماری در منطقه تالاب میقان وارد شده و تلفات زیادی از پرندگان مهاجر در پی داشته اما هنوز  این بیماری وارد طیور صنعتی و سنتی استان نشده است و مسئولان مربوطه تکلیف دارند با حساسیت موضوعات این حوزه را رصد کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: مرغداران باید مراقبت‌های لازم را به کار گیرند زیرا اگر این بیماری وارد مرغداری‌ها شود باید در شرایط اقتصادی فعلی چندین هزار جوجه و مرغ که با هزاران زحمت و تهیه خوراک وارداتی، معدوم شود.

۱۶ آذر روز دانشجو و ۲۸ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح از دیگر مواردی بود که در نمازجمعه عبادی و سیاسی جمعه اراک به آنها پرداخته شد.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه از استان مرکزی اقامه می‌شود.

نظر شما