شناسهٔ خبر: 44316450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد روسیه از نقض فزاینده حقوق بشر در فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اینکه دولت فرانسه به بهانه امنیت ملی، بیش از گذشته حقوق و آزادی شهروندان این کشور را محدود می‌کند، از واشنگتن خواست حقوق اتباع روسی در زندان‌های آمریکا را رعایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد حقوق بشر در فرانسه به بهانه منافع امنیت ملی به طور فزاینده‌ای در حال محدود شدن است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: «به‌رغم این واقعیت که حمایت از حقوق بشر به طور مرسوم از سوی مقامات فرانسه به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست این اعلام می‌شود، اخیراً تعداد بیشتری از مردم فرانسه با مشکل محدود شدن حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی‌شان مواجه هستند و این اقدام به بهانه تأمین منافع امنیت ملی توضیح داده می‌شود.»

این دیپلمات یادآور شد که امروزه مسئله خشونت پلیس و سرکوب شدید اقدامات اعتراض آمیز، که اغلب به درگیری با نیروهای اجرای قانون تبدیل می‌شود، در کشور فرانسه به طور گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفته است.

ماریا زاخارووا همچنین تأکید کرد که روسیه به اقدامات خود برای محافظت از منافع قانونی اتباع روسی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند، ادامه خواهد داد.

به گفته وی، مقامات آمریکایی به برخوردهای خشن و تبعیض آمیز خود نسبت به شهروندان روسیه که به دلایل مختلف در زندان‌های ایالات متحده هستند، پایبند هستند، ولی مقامات مسکو مصرانه خواستار برخورد صحیح و منصفانه با این افراد بوده و تمامی اقدامات ممکن برای دفاع از حقوق و منافع مشروع آنها را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان گفت که تلاش‌های آلمان و فرانسه برای برهم زدن نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حل و فصل مناقشه دونباس با حضور نمایندگان دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک، نقش این کشورهای اروپایی در حل و فصل بحران داخلی در اوکراین را به خطر می‌اندازد.

زاخارووا افزود: «اگرچه دیپلمات‌های روسی اهداف این نشست که به منظور تجزیه و تحلیل روند اجرای اقدامات گروه مینسک برای حل و فصل مناقشه دونباس طی چند سال اخیر در نظر گرفته شده بود، را به شرکای آلمانی و فرانسوی خود در قالب گروه چهارجانبه "نرماندی" توضیح دادند، ولی مقامات برلین و پاریس از همان ابتدا به طور فعال سعی در برهم زدن این نشست داشتند. به گفته وی، دیپلمات‌های غربی حتی بر ممنوعیت پخش مباحثات در این باره از منابع شبکه‌ای سازمان ملل اصرار داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما