شناسهٔ خبر: 44315585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت دو مرجع تقلید در پی ارتحال مرحوم الهادی

قم- ایرنا- حضرات آیات مراجع تقلید حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر الهادی (خوشنویس) از استادان پیشکسوت حوزه علمیه قم را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه دفتر آیت الله حسین نوری همدانی، در پیام این مرجع تقلید آمده است: ارتحال عالم محقق حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ جعفر الهادی خوشنویس رحمت اللّه علیه موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکی است: آن مرحوم عمر با برکت خود را در مسیر نشر فرهنگ اهلبیت(ع) سپری کرد و آثار ماندگاری از خود بجای گذاشت.

پیام ادامه یافته است: اینجانب درگذشت این روحانی خدوم را به وابستگان و منسوبان و به حوزه های علمیه تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت می نمایم.

به گزارش دفتر آیت الله جعفر سبحانی، در پیام این مرجع تقلید نیز آمده است: درگذشت عالم ربانی، نویسنده عالیقدر، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر الهادی خوشنویس را با کمال تأسف و تأثر دریافت نمودم.

پیام ادامه داده است: فقید سعید سالیان درازی در مؤسسه امام صادق (ع) با ما همکاری نزدیکی داشت و مؤسسه از آثار قلی ایشان بهره مند بود؛ او اگر فعلاً از میان رفت ولی آثاری که از خود بجا گذاشت و برای او بقاء جاودانه بخشید.

آیت الله سبحانی ادامه داده است: به حق درگذشت ایشان ضایعه جبران ناپذیری در عرصه تألیف و تحقیق و تبلیغ به شمار می آید.

پیام حاکی است: اینجانب این ضایعه مولمه را به حوزه علمیه قم و اساتید بزرگوار و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم، علوّ درجه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم و پیوسته باید گفت: « از شمار دوچشم، یک تن کم     وز شمار خِرد هزاران بیش»

حجت الاسلام و المسلمین‌ جعفر الهادی (خوشنویس) از اساتید پیشکسوت حوزه‌ علمیه قم روز گذشته در سن ۷۴ سالگی بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم الهادی در علومی چون حدیث و کلام و ملل و نحل صاحب نظر بود و در تاسیس مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم تلاش‌های بسیاری انجام داد و آثار گرانقدری را نیز به رشته تحریر درآورده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم علاوه بر تالیف و تدریس سفرهای تبلیغی بسیاری نیز به خارج از کشور داشت و در ترویج مکتب اهل‌بیت تلاش های فراوانی کرد.

نظر شما