شناسهٔ خبر: 44315300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش قابل توجه تعداد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شاپور بدیعی گفت: یکی از مراکز فعال در درمان بیماران کرونایی، بیمارستان اکبر مشهد است که وظیفه خدمات‌ رسانی به کودکان مبتلا به کووید ۱۹ را بر عهده دارد و بخش‌های مختلف این بیمارستان جهت خدمت‌رسانی به کودکان فعال است.
وی افزود: تمامی بخش‌های بیمارستان اکبر مجهز است و نه تنها هیچ کمبودی از نظر تخت، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی ندارد بلکه اکنون با کاهش قابل توجه تعداد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ نیز مواجه است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از والدین می‌خواهیم هیچگونه نگرانی به خود راه ندهند و فقط مراقبت کامل را از کودکان خود داشته باشند ادامه داد: توصیه مکرر ما بر حضور نیافتن تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان در محافل، مجالس، تجمع و دورهمی‌ها است، زیرا معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.
وی گفت: یکی از اقدامات مؤثر در بیمارستان اکبر، راه‌اندازی بخش سی.تی.اسکن این مرکز درمانی است و برنامه بعدی‌ نیز راه‌اندازی بخش ام.آر.آی این بیمارستان است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز می‌توانیم این بخش را هم در سال ۱۴۰۰ فعال نماییم.
بدیعی افزود: مشکل کمبود ونتیلاتور در بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی با همکاری مدیریت تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفع شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

نظر شما