شناسهٔ خبر: 44315268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پرسش دانشجویان، پیگیری ایسنا، پاسخ مسئولان

دانشگاه پیام‌نور خوزستان: برای حذف درس، با دانشجو همکاری می‌شود

فاطمه سعدیان

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: برای حذف کردن درس، معمولا با دانشجو همکاری می‌شود از جمله اینکه دانشجو می‌تواند در امتحان آن درس شرکت نکند و نمره‌ای هم در نظر گرفته نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی مروج در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به درخواست دانشجویان این دانشگاه از ایسنا برای پیگیری موضوع جابه‌جایی زمان حذف و اضافه، اظهار کرد: متاسفانه شرایط کرونا باعث به تاخیر افتادن جذب دانشجوی جدید شد؛ ما نمی‌دانستیم که قرار است نتایج چه زمانی اعلام شود اما عمده پذیرش دانشجویان پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی بود. ما این دانشجویان را ملاک کار خود قرار دادیم چراکه تعداد دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون، بیش از دانشجویان پذیرفته شده با آزمون است.

وی افزود: با توجه به اینکه معلوم نیست امتحانات پایان ترم چگونه و چه زمانی پایان می‌یابد، ناچار بودیم زمان‌بندی تقویم آموزشی دانشگاه را رعایت کنیم. اما در خصوص حذف و اضافه دو مساله حذف واحد و اضافه کردن مطرح است؛ اگر دانشجویی بخواهد ۱۰ روز قبل از شروع امتحانات، درسی را اضافه کند که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، اما برای حذف کردن درس، معمولا با دانشجو همکاری می‌شود از جمله اینکه دانشجو می‌تواند در امتحان آن درس شرکت نکند و نمره ای هم در نظر گرفته نمی‌شود. تنها موضوعی که اینجا مطرح می‌شود شهریه است که دانشجو باید این فرضیه را در نظر گیرد که بخواهد درس را حذف کند و یا پاس کند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور خوزستان، در خصوص مطرح شدن تخفیف شهریه این دانشگاه، گفت: در خصوص تخفیف شهریه باید سازمان مرکزی پیام نور اظهار نظر کند و این یک مساله کشوری است.

مروج در پایان در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش کیفیت، سامانه‌های دانشگاه ارتقا پیدا کرده اند؟ تصریح کرد: از ترم گذشته در سامانه‌ها و سایت دانشگاه ارتقا صورت گرفته است. دانشگاه پیام نور برای برگزاری آزمون سامانه "پیام من" را طراحی کرده است که به جرات می‌توان گفت یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در این حوزه است. همچنین از سامانه LMS برای تدریس آنلاین و آفلاین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما