شناسهٔ خبر: 44315057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رژیم اسرائیل|هاآرتص: آیا همانند ترامپ پایان نتانیاهو هم رقم خواهد خورد؟

در حالی که همه چیز در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی به سوی بحران پیش رفته و رسان‌ها از تلاش‌های لحظه آخری برای خروج از بحران فروپاشی کابینه و به تبع آن فروپاشی بخشی از ساختار قدرت اشغالگران سخن می‌گویند، یک رسانه عبری از پایان نتانیاهو سخن گفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان هاآرتص در یادداشتی در این باره پرسید حال که ترامپ از لحاظ روانپزشکی به عنوان فردی غیر کارآمد دسته بندی شده ما در مورد نتانیاهو چه باید بگوییم؟

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روجیل آلبیر نویسنده این یادداشت با اشاره به فیلم «کارآمد» می نویسد : از لحاظ علم روان شناسی ، دونالد ترامپ شخصیتی خودشیفته بدخیم است ، این امر را هزاران نفر از روانشناسان آمریکایی تایید و اعلام کردند وظیفه اخلاقی و شغلی آنها ایجاب می کرد درباره عواقب اضطراب شخصیتی رئیس جمهور هشدار دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این یادداشت با استناد به فیلم مستند تاکید می کند ترامپ از خطرناکترین اختلال شخصیتی یعنی  خودشیفتگی بدخیم رنج می برد به نحوی که از خودشیفتگی ، پارانویا ، اختلال شخصیتی ضد اجتماعی و سادیسم رنج می برد.

به اعتقاد نویسنده او تنها رهبری نیست که از این بیماری رنج می برد بلکه در اسرائیل(مناطق اشغالی) نیز نتانیاهو هم به این بیماری دچار بوده وهیچ کس در خودشیفتگی اش شک و تردیدی ندارد ، او دچار جنون عظمت شده و تقریبا تمجید از خویشتن را در راس اولویت هایش قرار می دهد  و هرگز هم از اقدامات و رفتارهایش احساس شرمساری نمی کند.

به اعتقاد این نویسنده، روانشناسان اسرائیلی هم باید همانند همکاران آمریکایی خود این امر نه چندان پنهان از شخصیت نخست وزیر خود را با جامعه در میان گذاشته و صدای رساتری در هشدار درباره این فرد داشته باشند.

از سوی دیگر  شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خبر داد ، ائتلاف راستگرایان (یامینا) که یکی از متحدان سنتی بنیامین نتانیاهو بود اعلام کرد در اندیشه عدم حمایت از وی در صورت برگزاری مجدد انتخابات است.‎

"اوییر ساویر" رهبر این حزب به این شبکه عبری زبان گفت  تصور نمی کنم از این پس ما جزو حامیان بنیامین نتانیاهو برای نخست وزیر مجددش باشیم ، زیرا او باعث فروپاشی جریان راستگرایان شده است پس نباید توقع داشته باشید باز هم به سوی وی گرایش پیدا کنیم.

در این بین تایمز آو اسرائیل هم در گزاشی خبر داد یائیر لاپید رهبر حزب آینده ای وجود دارد و از مخالفان بنیامین نتانیاهو که طرح انحلال کنست(پایان) را  پیشنهاد داده بود بعد از موفقیتی که در کسب حمایت حزب آبی سفید در تصویب این طرح داشت در اندیشه ائتلاف برای پایان داده به دوره قدرت نتانیاهو افتاده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، لاپید پنج شنبه اعلام کرد از حزب آبی سفید و چند حزب دیگر درخواست کرده است گام در راه تاسیس ائتلافی قدرتمند برای کنار زدن جریان فعلی حاکم بر اسرائیل بگذارند.

روزنامه معاریو هم در شماره امروز جمعه خود خبر داد نتانیاهو پیش از جنگ بر سر تصاحب مجدد نخست وزیری باید جنگ بر سر رهبری جریان راستگرا و حتی لیکود را هم انجام دهد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، آخرین نظرسنجی انجام شده، نفتالی بنیت محبوبیت قابل توجهی را پیدا کرده و حتی می تواند رقیبی جدی برای نتانیاهو جهت کسب کرسی نخست وزیری هم محسوب شود.

به اعتقاد آنا پیرسکی نوسینده گزارش ، در میان جنگ جاری بر سر انحلال کابینه و متلاشی شدن ائتلاف حاکم فعلی امروز شاهد تغییر جهت قابل توجه سمت و سوی برخی از احزاب هستیم که می توان نماد آن را در انتخابات پیش رو به خوبی دید به نحوی که ترجیحا دوره یکه تازی بنیامین نتانیاهو برای رسیدن به نخست وزیری را به پایان خواهد برد.

در بخش دیگری از این گزاش آمده است ، رهبران لیکود به شدت از قدرت گرفتن جریان های راست به ویژه در صورت برگزاری انتخابات نگران هستند  و با وجود آن که پیشنهاد وسوسه کننده ای از سوی لیکود به این جریان ها برای ادامه ائتلاف و حمایت از این حزب تحت رهبری بنیامین نتانیاهو صورت می پذیرد اما گمان نمی رود آنها این بار نیز از نخست وزیری وی حمایت کنند.

در اقدامی  قابل توجهی چپگرایان در رژیم صهیونیستی هم هدف اصلی خود را کنار زدن بنیامین نتانیاهو از قدرت اعلام کرده اند امری که نشانگر توافق دو سوی بازی سیاسی رژیم صهیونیستی در رابطه با پایان تاریخ مصرف نخست وزیری فعلی این رژیم دارد.‎

در این چارچوب رهبر حزب چپگرای میرتز هم از جریان های چپ و میانه خواست تا با تشکل ائتلافی قدرتمندی در انتخابات آتی حاضر شوند.‎

انتهای پیام/

نظر شما