شناسهٔ خبر: 44315026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

پنجره واحد برای خدمت‌رسانی به مجموعه مردم ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه شهید قاسم سلیمانی گفت: یک پنجره واحد برای خدمت رسانی به مجموعه مردم ایجاد و حرکت مجموعه‌های مردمی برای رسیدگی به مشکلات تسهیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد قمی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: حرف حساب این مکتب و این انقلاب این است که مردم همه کاره اند. دستگاه های حاکمیتی در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ باید خادم مردم باشند و زمینه ها را برای میدان داری مردم فراهم کنند.

وی افزود: در فضای اجتماعی کنونی با شرایط کرونا که مستضفین گرفتارند و در چنین شرایطی که برخی دوست دارند دشمن شاد شویم، عده ای از مردم برای رسیدگی به درد بقیه مردم به فرمان رهبری به میدان آمده اند تا ببینند در پیشگیری از کرونا و رسیدگی به مستضعفین چه کارهایی می توانند انجام دهند.

قمی ادامه داد: ما احساس کردیم بهترین بهانه برای هم افزایی دستگاه های حاکمیتی عبارت از هم افزایی برمدار رفع نیازهای گروه های خدمات جهادی مردمی است که این گروه ها می خواهند به مردم خدمت کنند و دستگاه های حاکمیتی نیز پشتیبان و تسهیل گر فعالیت آنها هستند.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم خدمات مورد نیاز و شرایط خدمت گزاری مجموعه های مردمی مانند هیات های مذهبی، مساجد، گروه های جهادی، گروه های مردم نهاد و مجموعه های قرآنی را برای آنها فراهم کنیم، آنگاه این گروه ها می توانند خدمات بهتری در این شرایط به مردم داشته باشند و امید را در میان مردم زیاد کنند و گرفتاری های مردم را کاهش دهند، در واقع بهترین بهانه را برای هم افزایی پیدا کرده ایم و این هم افزایی بر اساس به میدان آمدن مردم و رفع گرفتاری مردم صورت گرفته است و  جلسه قرارگاه شهید قاسم سلیمانی نیز بر اساس همین تفکر برگزار شد.

قمی افزود: در این جلسه نهادهایی از سازمان بهزیستی و هلال احمر گرفته تا آموزش و پرورش و نهادهای حوزوی یا شورای سیاست گزاری ائمه جمعه و دستگاه های مختلف حاکمیتی فرهنگی حضور داشتند که البته جای بعضی دستگاه ها خالی بود که در جلسات بعدی از حضور آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد هر یک از این دستگاه ها می توانند خدمتی به مردم ارائه دهند ولی هم افزایی آنها باعث ایجاد یک پنجره واحد برای خدمت رسانی به مجموعه مردم می شود و حرکت مجموعه های مردمی را تسهیل می کند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز سه‌شنبه در نشست هم افزایی مجموعه های فرهنگی برای خدمت رسانی به مردم گفت: هدف ما هم‌افزایی با محور به میدان‌آمدن مردم است و ما هم‌عهد با مردم برای خدمت‌رسانی هستیم.

وی افزود: تسهیل و پشتیبانی گروه های جهادی یکی از ضرورت های این موضوع است و دستگاه ها به تناسب مسوولیت خود در محورهای ۱۰ گانه هر نوع فعالیت ممکن را با نهادهای انقلابی و جهادی به منظور ایجاد مواسات و همدلی هماهنگ کنند.

سید احمد عبودتیان مسوول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا با ارائه گزارشی از عملکرد قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این قرارگاه از ۱۳ آبان به پیشنهاد حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و با لبیک شبکه ها و نهادهای انقلابی آغاز شد و تا سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

عبودتیان از ضرورت ایجاد یک قرارگاه مشترک برای ساماندهی فعالیت های جهادی در راستای ایجاد همدلی و مواسات به منظور کمک به آسیب دیدگان از کرونا سخن گفت و افزود: در بسیاری از استانها و شهرستانها ستادهای مردمی در این زمینه شکل گرفته است.

وی افزود: گام اول استفاده از تجربیاتی بود که در موج های اول و دوم بوجود آمد و این قرارگاه در ۱۰ محور همچون آموزش همگانی، حوزه اشتغال، مسائل فرهنگی، کودک و نوجوان، مطالبه گری، روایت جهاد، جریان مدافعان سلامت و مواسات و همدلی ساماندهی شده است.

در این جلسه نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، نماینده ولی فقیه در دانشگاهها، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و هلال احمر به بیان دیدگاه های خود پرداختند و نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه هنری، کمیته امداد، حوزه علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست حضور داشتند.

نظر شما