شناسهٔ خبر: 44314931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بیانیه اختتامیه اولین همایش حشد عتبات

اولین همایش نیروهای وابسته به آستان های مقدس عراق تحت عنوان «حشد عتبات مقدسه» روز گذشته در کربلای مقدس به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی نون، اولین همایش نیروهای وابسته به آستان های مقدس عراق تحت عنوان «حشد عتبات مقدسه» روز گذشته در کربلای مقدس به کار خود پایان داد.

در بیانیه اختتامیه این همایش که با حضور شخصیت های مختلف عراقی برگزار شد، بر ممنوعیت فعالیت سیاسی نیروهای بسیج وابسته آستان های مقدس تاکید شد.

در بیانیه اختتامیه همایش مذکور تاکید شده است : اولویت حشد عتبات( نیروهای بسیج عتبات) این است که با اجرای دقیق فتوای مرجعیت و توصیه های آیت الله سیستانی ، مدافع اصلی عراق باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است:حفظ دستاوردهای پیروزی بر داعش جزو اولویت های ما و هدف غایی ماست و آنچه باعث تقویت این پیروزی و دستاورهای آن می شود، حفظ وجهه جهاد و مجاهدین و دور نگه داشتن آنها از هر چیزی است که باعث انحراف مسیرشان می شود.

در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است: حشد عتبات مقدسه پایبندی کامل خود را به قانون و قانون اساسی عراقی ها و منع مبارزانش از انجام خلاف آن نظیر ورود به فعالیت های سیاسی اعلام و در عین حال تاکید می کند که مبارزانش در زمینه تصمیم گیری برای شرکت در روند انتخابات به عنوان رای دهندگان و انتخاب نامزدهای انتخاباتی کاملا آزادند.

در این بیانیه آمده است: بسیج عتبات که طبق فرمان دیوانی صادره از سوی نخست وزیر سابق، به فرمانده کل قوای مسلح مرتبط است، از دولت انتظار دارد که مراحل این ارتباط را فورا به انجام برساند تا به انجام وظیفه مهمی که در آرزوی تحقق آن است، جامه عمل بپوشاند و هر گونه تاخیر در این موضوع مستقیما روی عملکرد مبارزان تاثیر می گذارد و پروژه های انسانی که این نیروها در حال ارائه آن هستند را به تعویق می اندازد.

همچنین در این بیانیه از پارلمان و دولت خواسته شده که اهتمام بیشتری به حشد داشته باشد.

نظر شما