شناسهٔ خبر: 44314813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رگبار باران و رعد و برق تا دوشنبه در استان بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز دوشنبه هفته پیش رو بر روی دریا و در سطح استان می‌باشد.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر درباره وضعیت جوی استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز دوشنبه هفته پیش رو بر روی دریا و در سطح استان می‌باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود ناپایداری‌های جوی در روزهای شنبه و یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد؛ همچنین از روز یکشنبه ضمن وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و تداوم آن تا اواخر هفته، دمای هوا نیز در این مدت در سطح استان روند کاهشی خواهد داشت.

مساعدی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تند باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره جهت وزش باد گفت: جهت باد غالباٌ شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت 8 تا 34 کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز 60 تا 120 سانتیمتر و در برخی ساعات 90 تا 150 سانتیمتر می‌رسد.

وی همچنین درباره زمان وقوع جزر و مد دریا گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 05:13 بامداد، مد اول ساعت 11:35، جزر دوم ساعت 14:42 و مد دوم ساعت 21:56 می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما