شناسهٔ خبر: 44313813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رسانه های اسرائیلی خبر دادند:

هشدار نهادهای امنیتی اسرائیل به دانشمندان دیمونا از ترس واکنش ایران به ترور شهید فخری زاده

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند نهادهای امنیتی اسرائیل از ترس واکنش احتمالی ایران به ترور شهید فخری زاده به دانشمندان هسته ای خود هشدار داده و از آنها خواسته اند سطح هوشیاری خود را افزایش و تمهیدات امنیتی بیشتری را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، رادیو صهیونیستی کان اسرائیل امروز جمعه اعلام کرد نهادهای امنیتی اسرائیل به کارشناسان هسته ای و مسئولان بلند پایه در رآکتورهای هسته ای دیمونا هشدار داده اند برای خطرات هر گونه عملیات انتقامجویانه ایران در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده اقدامات امنیتی روزانه خود را افزایش داده و هوشیار باشند.

 

این رسانه اسرائیلی افزود در گذشته از یکی از دانشمندان هسته ای دیمونا خواسته شده از تردد در مسیرهای که می تواند به کنترل وی منجر شود خودداری کند، همچنانکه به این دانشمند در خصوص باز کردن بسته های مشکوک و توجه به حوادث غیر عادی هشدار داده شده است.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است مسئولان امنیتی اسرائیل به این دانشمند هسته ای اعلام کرده اند بعید نیست نهادهای اطلاعاتی ایران فعالیت های وی را از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی کنترل کنند.

 

نهادهای امنیتی اسرائیل پس از ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران سطح آماده باش در سفارتخانه های خود در سراسر جهان را افزایش داده اند.

 

رادیو کان ادامه داد مسئولان امنیتی اسرائیل نگران هر گونه عملیات احتمالی ایران برای هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در کشور های عربی خلیج فارس به ویژه در امارات و بحرین هستند که به تازگی توافق عادی سازی روابط خود با اسرائیل را امضا کردند، مقامات اسرائیل روز گذشته نسبت به مسافرت ساکنان اراضی اشغالی به برخی کشورهای جهان از جمله امارات و بحرین هشدار دادند.

 

این رسانه عبری زبان تاکید کرد تا کنون اقدامات اعلام شده ای برای افزایش سطح آماده باش در اسرائیل انجام نشده است چنانچه آویو کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل در جریان بازدید خود از مرزهای شمالی اراضی اشغالی در هفته جاری اعلام کرد نیروهای ارتش همچنان مانند گذشته در طول مرزها حضور داشته و ارتش اسرائیل به اقدمات خود برای جلوگیری از حضور ایران در سوریه ادامه خواهد داد.

 

ارزیابی های اسرائیلی حاکی از آن است که ایران تصمیم دارد تا پیش از ورود جو بایدن در 20 ژانویه آینده و در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان دهد به طوری که ترامپ دیگر زمانی برای هر گونه اقدام نظامی در برابر عملیات احتمالی ایران نداشته باشد.

 

در روزهای گذشته افسران بلند پایه ارتش اسرائیل با همتایان خود در ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در خصوص واکنش احتمالی ایران به ترور شهید فخری زاده رایزنی هایی داشته اند. روزنامه هاآرتض روز گذشته اعلام کرد هدف از این رایزنی ها تقویت همکاری میان ارتش آمریکا و اسرائیل پس از تهدیدات ایران به عملیات انتقامجویانه است.

 

در چارچوب هماهنگی های نظامی میان ایران و آمریکا این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد اقدامات دفاعی مختلفی برای آمادگی در برابر واکنش ایران انجام شده است که از جمله آنها هماهنگی در خصوص اقدامات مشترک برای کشف و رصد موشک های شلیک شده احتمالی به سوی اسرائیل یا اهداف آمریکا در خاورمیانه است.

 

ارتش اسرائیل از زمان اجرای عملیات ترور شهید فخری زاده تغییرات زیادی در سطح آماده باش نیروهای خود اعمال نکرده و تنها بخش کمی از نیروهای احتیاط خود را فراخوانده است.

 

روزنامه عبری زبان هاآرتض ادامه داد نهادهای امنیتی اسرائیل معتقدند احتمال واکنش ایران به ترور شهید فخری زاده در ماه جاری میلادی زیاد است.

 

این روزنامه ضمن طرح این ادعا که حزب الله به دنبال ورود به درگیری نظامی در شرایط کنونی نیست تاکید کرد ایران از امکانات مختلفی در عراق و سوریه برای واکنش به ترور شهید فخری زاده برخوردار است، همچنانکه حوثی های یمن می توانند تجارت دریایی اسرائیل در دریای سرخ را تهدید کنند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما