شناسهٔ خبر: 44313743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد استاندار کرمان از فعالیت معین اقتصادی منوجان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه معین‌های اقتصادی با هدف ایجاد تحول در مناطق، محرومیت‌زدایی و اشتغال زایی انتخاب شده‌اند، گفت: در شهرستان منوجان توقعی که از معین اقتصادی وجود داشته، برآورده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان صبح امروز جمعه ۱۴ آذر ماه در ادامه سفر دو روزه خود به پنج شهرستان جنوبی کرمان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نماینده ۵ مردم شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با استقبال مقامات محلی وارد شهرستان منوجان شد.

او بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پروژه‌های معین اقتصادی شهرستان منوجان، شامل کارگاه‌های تولید فرش، صنایع دستی و خیاطی و همچنین هتل کپری منوجان بازدید کرد.

زینی‌وند، استاندار کرمان در پایان این بازدید‌ها با تاکید بر این نکته که معین‌های اقتصادی با هدف ایجاد تحول در مناطق انتخاب شده‌اند، گفت: در شهرستان منوجان توقعی که از معین اقتصادی وجود داشته، برآورده نشده است.

او افزود: برخی از مجموعه‌هایی که معین اقتصادی شهرستان منوجان با دید معین اقتصادی و توانمندسازی مردم باید انجام دهد، واگذار شده و ابهاماتی وجود دارد که فرماندار منوجان آن‌ها را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری اعلام خواهد کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: فلسفه حضور معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها، سرمایه‌گذاری در قالب کسب و کار‌های اجتماعی؛ البته نه تنها با دید صرفا تجاری و سودانگاری است.

 او افزود: واگذاری زمین‌های نقاط خوب شهر و بعضا بدون سختگیری ضوابط قانونی به معین‌های اقتصادی به این منظور انجام شده که اقدامات به نفع مردم اجرا شود و اگر این مسئله جریان نداشته باشد، حتما در مورد آن‌ها تجدید نظر می‌شود.

زینی وند تصریح کرد: طرح‌ها و مجموعه‌هایی که برای فعالیت معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها ایجاد می‌شوند، حتما باید موجب تحول بوده و محرومیت‌زدایی، اشتغال زایی و توانمندسازی منطقه را مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به اینکه دیگر مسائل شهرستان منوجان را با فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس شورای جمع‌بندی خواهیم کرد تا در حد اختیارات استان سریعا تصمیم‌گیری شود، بیان کرد: مباحث مرتبط با اعتبارات ملی را نیز با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم.

 انتهای پیام/ م 

نظر شما